• Pidis

1 månad kvar och nedräkning

Någon mer som gifter sig på påskafton??
    Bara 1 månad kvar nu ju och känner hur fjärilarna börjar komma

Varje dag så möter man eller pratar med någon som frågar hur det känns eller som säger nu börjar det närma sig. Man blir ju inte direkt lugnare av det.
    Har desutom blivit portad från lokalen dagen innan bröllopet.
    Känns konstigt att bara släppa allt.
    Men jag litar ju på dem runt omkring mig så det blir nog bra.

Hur har ni det??

• Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning
  • Pidis

Hej tjejer.

Jaha då var man gift ha ha ha
    Lagt in lite bilder i mitt galleri.
    Eftersom man inte fotade själv har jag ju inte så många bilder ännu men det kommer.

Hur går det för er??

Kramiz

• Hemlig2009

Vad fina ni var! Och vilken supersöt krona du hade!

• Sååå lurade

Japp, här har vi en till som är gift nu, jag har MASSOR av bilder.Det kommer snart... Hade två kompisar som fotade oss under dagen och de tillsammans har totalt fotat 802 bilder som vi har tittat igenom. NÄstan inga dåliga... Eftersom det är så många så har jag bestämt mig för att göra en fotobok av så många som möjligt ocg göra färdiga fotocollage direkt. Extrafilm har erbjudande nu...

Ja dagen var fantastisk kan bara hålla med... och vi hade verkligen en jättekul fest också. Allt var toppen OCH nu har man en fin ring på fingret...

Nej nu måste jag jobba

Vi hörs!

• Pidis

Grattis till att äntligen få visa det.
    Vad roligt.

ÄR super nyfiken på bilder nuju.

• lecaroline

Här kommer en till gifter oss den 23 Maj!!

• Sååå lurade

Nu har jag uppdaterat galleriet med lite bilder från bröllopet... det var en underbar dag och jag är glad att vi har så mycket foton att drömma oss tillbaka med.

• Blivande mrs walker

Nu är jag också gift och tillbaka från bröllopsresan. Jag är litet sur för att jag inte fick någon möhippa, men bröllopet var helt perfekt. Alla har pratat om hur fantastiskt roligt det var, och jag tror nog att de menar det också. Jag lägger upp en del bilder i galleriet, har inte fått våra egna ännu utan tar några från facebook.

• Blivande mrs walker

Vad fina bilder ni hade, både Pidis och Sååå lurade. Din man ser så rörd ut så man blir rörd själv Pidis, och Sååå lurades dukning var toktjusig.
    Vi var så stressade innan att vi glömde ta bilder på dukningen, fast jag tänkte på det flera gånger innan (hann inte ens hitta mina strumpbyxor, och nu sitter jag här med urinvägsinfektion).

• Sååå lurade

Hej och grattis, vad roligt att det blev så perfekt, vi hade också en sån fest folk verkligen pratat om och varit supernöjda. Trist att det inte blev någon möhippa, det är ju liksom nåt som hör till även om man inte får förvänta sig någon. Vart var ni på resa då och hur var det?

Vi önskade oss bidrag till en resa och fick totalt 17000kr att spendera, men vi har inga ideer än. trodde nog inte vi skulle få så mycket...

• Blivande mrs walker

Vi åkte till Florens. Det var fantastiskt fint, vi åt två glassar om dagen och såg all konst vi någonsin kommer att behöva se. Vi råkade komma dit när det var gratisvecka på muséerna, så det var bara att slinka in och kolla litet Michelangelo på väg till glassbaren.
    Vi hade bett att inte få några presenter alls, men fick också en hel del pengar (runt 8 000). Det mesta av det gick åt på resan, och det var det värt.
    Vilket slags semseter vill ni ha; sol&bad/exotism/kultur/äventyr/shopping?

• Sååå lurade

Låter jättemysigt, vår plan för en semester är att vi ska ha lite sol och bad men framförallt äta gott Vi älskar båda tapas/meze etc eller plockmat i största allmänhet så vi tror att det blir nåt av spanien, italien eller grekland. men vart vet vi inte än. Vi har aldrig varit utomlands tillsammans på 10år för att vi aldrig kunnat enats om något resmål eller om vi ska bila eller flyga. Vi har skilda åsikter om vad som är bäst.
    Nu måste vi även ta hänsyn till att det vara ett passande resmål för en 2-3åring för sonen vill vi inte lämna hemma. Men vi har så svårt att boka någon semester långt i förväg eftersom man aldrig vet när min man kan vara ledig (hihi vad kul att få skriva Min Man) Han är snickare med egen firma och sommaren är hans högsäsong på arbetsfronten. Dels med alla altaner folk vill ha och sen att det nu är läge med renoveringar pga rotavdragen. Så vi avaktar med en semester tills vi ser hur läget ser ut med arbete. Vintern skulle vara lättaste säsongen för oss att åka, men då måste man nästa åka längre bort om man ska få lite sol också... Tiden får utvisa.

Måsta säga att jag är riktigt avundsjuk på alla goda glassar ni ätit. men jag vet inte om jag orkat springa på alla museer. varför valde ni Florens? Vill gärna höra för vi behöver lite uppslag...

Blivande mrs walker skrev 2009-04-28 21:52:50 följande:

Vi åkte till Florens. Det var fantastiskt fint, vi åt två glassar om dagen och såg all konst vi någonsin kommer att behöva se. Vi råkade komma dit när det var gratisvecka på muséerna, så det var bara att slinka in och kolla litet Michelangelo på väg till glassbaren.Vi hade bett att inte få några presenter alls, men fick också en hel del pengar (runt 8 000). Det mesta av det gick åt på resan, och det var det värt.Vilket slags semseter vill ni ha; sol&bad/exotism/kultur/äventyr/shopping?
  • Blivande mrs walker

Vi ville inte åka till något sol&bad-ställe men det skulle ändå vara varmare än Sverige. Jag var sugen på gamla utgrävningar och ruiner och min man på shopping, och båda ville ha god mat. Vi valde mellan Istanbul och Florens, men såg att Florens nog hade bättre väder den här årstiden. Dessutom pratar jag en del italienska (men å andra sidan var Istanbul billigare).
    Till sist skrev vi plus och minus-listor över de olika ställena, och då vann Florens med liten marginal.

Kanske ni kan åka litet senare på hösten, när det inte är sommar och mycket att göra men fortfarande varmt i länderna runt medelhavet? På de vanliga turistorterna borde det inte vara något större problem att ta med sig ett barn heller, men annars kanske ni ändå kan lämna honom hos mor-/farföräldrarna och åka bort själva en vecka? När han är så liten tycker han kanske ändå inte att det är så roligt att vara utomlands, och ni kan få en smekmånad för er själva.

• Sååå lurade

hm ja plus och minuslistor är kanske ett bra alternativ. vårt störst hinder är att jag vill flyga och han vill bila, vi får nog göra en sån lista på det med Jag vill gärna ha värme men ingen olidlig värme coh pressa på stranden i oändlighet är inget som passar någon av oss längre... upptäcker hellre saker och nya smaker. men det får gärna ligga vid havet så man kan bada på en strand någon gång under dagen.

Nej sonen får följa med. Vi hade levt ihop nästan 8år innan han kom till världen (vi valde det själva, inga fertilitetsproblem) och vi känner inget behov av att åka utan honom.. Just nu är allt roligt att göra MED honom. Man har väl nått en ny fas i livet kanske... Tror faktiskt att man som förälder har mer behov av att göra saker utan barn när de blir större och är vaken nästan lika länge som en själv. Vi har fortfarande mycket egentid eftersom han sover vid 7 på kvällarna... men det är säkert olika för alla. Nej vi har mycket att fundera å innan vi kommer iväg någonstans...

• Sååå lurade

Roligt att du gillade dukningen trots att den är så långt ifrån vad ni hade med alla färger... Jag hade en kompis som tog massa kort åt oss under hela dagen. Hon är otroligt duktig och tänkte verkligen till när hon fotade saker.

Hoppas urinvägsinfektionen ger sig snart.
    Blivande mrs walker skrev 2009-04-28 21:29:50 följande:

Vad fina bilder ni hade, både Pidis och Sååå lurade. Din man ser så rörd ut så man blir rörd själv Pidis, och Sååå lurades dukning var toktjusig.Vi var så stressade innan att vi glömde ta bilder på dukningen, fast jag tänkte på det flera gånger innan (hann inte ens hitta mina strumpbyxor, och nu sitter jag här med urinvägsinfektion).
  • Sååå lurade

Å nu har jag kikat i ditt galleri också Blivande Mrs W. Vad söt du var i din klänning. Din stil är så totalt olik min, men det var superfint på dig. Jag är så kantig och rak i kroppen att jag skulle sett ut som en transa i en sån modell på klänningen och på dig var det helt rätt. Tur att vi är olika...

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning