Låter jättemysigt, vår plan för en semester är att vi ska ha lite sol och bad men framförallt äta gott Vi älskar båda tapas/meze etc eller plockmat i största allmänhet så vi tror att det blir nåt av spanien, italien eller grekland. men vart vet vi inte än. Vi har aldrig varit utomlands tillsammans på 10år för att vi aldrig kunnat enats om något resmål eller om vi ska bila eller flyga. Vi har skilda åsikter om vad som är bäst.
Nu måste vi även ta hänsyn till att det vara ett passande resmål för en 2-3åring för sonen vill vi inte lämna hemma. Men vi har så svårt att boka någon semester långt i förväg eftersom man aldrig vet när min man kan vara ledig (hihi vad kul att få skriva Min Man) Han är snickare med egen firma och sommaren är hans högsäsong på arbetsfronten. Dels med alla altaner folk vill ha och sen att det nu är läge med renoveringar pga rotavdragen. Så vi avaktar med en semester tills vi ser hur läget ser ut med arbete. Vintern skulle vara lättaste säsongen för oss att åka, men då måste man nästa åka längre bort om man ska få lite sol också... Tiden får utvisa.
Måsta säga att jag är riktigt avundsjuk på alla goda glassar ni ätit. men jag vet inte om jag orkat springa på alla museer. varför valde ni Florens? Vill gärna höra för vi behöver lite uppslag...
Blivande mrs walker skrev 2009-04-28 21:52:50 följande:
Vi åkte till Florens. Det var fantastiskt fint, vi åt två glassar om dagen och såg all konst vi någonsin kommer att behöva se. Vi råkade komma dit när det var gratisvecka på muséerna, så det var bara att slinka in och kolla litet Michelangelo på väg till
glassbaren.Vi hade bett att inte få några presenter alls, men fick också en hel del pengar (runt 8 000). Det mesta av det gick åt på resan, och det var det värt.Vilket slags semseter vill ni ha; sol&bad/exotism/kultur/äventyr/shopping?