Inlägg från: Sååå lurade |Visa alla inlägg
  • Sååå lurade

1 månad kvar och nedräkning

Vi gifter oss också den 18april och jag börjar bli riktig nervös faktiskt, men mycket är förberett, det som tar mest tid är att göra klart festhäftet och skriva om alla. Vi har ju OSA den 20 mars också så vi vet ju inte riktigt om alla kommer än...
    Däremot ar alla utsidor klara till festhäftet, vigselprogrammet, och faktiskt också tackkorten med addreserade kuvert... ja jag vet är lite galen...
    Våra servetter är också färdigavikta i påsar och bara väntar har knytit rosetter på våra bröllpsbubblor osv.

Vi ska ju laga all mat själva så allt som går att handla i förväg har vi köpt, bara lite kompliment från systemet bara eftersom man bara kan lämna tillbaka varor inom 3 veckor... ringen är beställd och kommer nästa fredag, å är så spänd...

• Sååå lurade

har ni haft möhippo/svensexor än? tror ni det blir? Min M2B ska ha svensexa imorgon och jag har fixat barnvakt och kommer ha en hel lördag för mig själv. ska bara ägna mig åt bröllopspyssel och pyssla om mig själv. Längtar.. jäklar vad irriterad jag blir om de får för sig att kidnappa mig på samma dag...

• Sååå lurade

erik_must_die trevligt

Ja vi hade nog varit med i ett sånt program, men måste fråga. Hur sjutton blir man tillfrågad om sådant. läste en tråd ang ett par som blivit tillfrågad om att vara med i bröllop i era händer men tackat nej. Hur vet de vilka de ska fråga och bor man i stockholmsområdet då?

Ang tackkorten så läste jag en tråd om att när bröllopet är över är ofta pysselinspirationen också över och många tycker det blir segt att få ut korten. Min plan är att få ut dem innan nästa helg efter bröllopet. Dessutom tävlar jag med grannen som gifte sig i somras och som fortfarande inte fått ut tackkort. Hon vet inte om det men jag ska vara före henne. Anar ni en tävlingsmänniksa;-D

• Sååå lurade

Hej Tjejer, kul att höra av er igen

Det här är också en tung post jag har kvar att göra. Festhäftet alltså.

Bara ett par som inte svarat nu och idag är OSA dagen... Men det känns knepigt för hon har bjudit mig på sitt 30 års kalas helgen efter vi gifter oss och det känns som om hon inte kommer att komma om inte jag tackar jag till hennes fest också. Så jag räknar bort dem, för det finns inte en chans att jag kommer att orka dra ner 50 mil till göteborg för ett 30årskalas helgen efter vårt bröllop. Egoistiskt kanske, men hon känner väl lika dant fast omvänt...

Blivande mrs walker skrev 2009-03-20 09:24:08 följande:

Jo just det, dessutom:Skriva beskrivningar av gästerna till festprogrammetFråga de som inte svarat ännu om de kommer
  • Sååå lurade

Jag har ett trassligt problem, bh:n jag beställt hinner inte komma så nu letar jag med ljus och lykta i stockholmsregionen efter den så att min kompis kan hämta den. I övrigt är vi väldigt klar med det mesta. Skor till sonen, men de ska mi kompis köpa i USA när de åker dit över påsk. Tänkte han skulle få ha ett par tuffa skate skor från Etnis till kostymen. Lite tuffare än lackskor... och mer användbart sen...

• Sååå lurade

Ärligt tror jag inte det, jag fyller nämligen år samma helg vi gifter oss alltså på min 30årsdag och vi har haft våra barnkalas ihop... jag tror helt enkelt inte hon vet hur hon ska tacka nej när hon själv har bjudit till fest helgen efter. Hon skickade ju inbjudan till mig för två veckor sen med OSA.
    Har även hört på omvägar att hon inte tänker komma, får se när hon tänker berätta det personligen. Är egentligen inte besviken eller ledsen. Har haft det på känn ett tag... och jag förstår hennes. Men hon får gärna meddela, hennes OSA är nämligen inte förren den 17april... Men detta är småproblem egentligen...

Idag har jag varit på ansiktsbehandling, vill ju vara fräsh inför bröllopet. men mest tycker jag om att kunna lyxa lite innan bröllopet. Det är ju Once in Lifetime och då kan man unna sig ... Har inte ens dåligt samvete faktiskt...

Vilken pysslag blivande man du har som ska fålla dukar, önska min var lite mer så just nu. Men tack och lov har jag två svärmödrar som är otroligt duktiga och hjälper mig med diverse istället. Inte fel med en sömmerska till svärmor...

Blivande mrs walker skrev 2009-03-20 09:51:09 följande:

Såå lurade: Kanske du ändå ska ringa och höra med din kompis om hon kommer? Hon kanske bara har glömt datumet. Hos oss svarade nog en tredjedel efter sista OSA, men många av dem svarade ja ändå.
  • Sååå lurade

Har ni träffat vigselförättare än?. Skulle vilja göra det snart så man kan göra klart Vigselhäftet, Vet ni hur programmet brukar se ut?

• Sååå lurade

Vi har också en överskning, säger bara det... Vi behöver ingen hindersprövning till vår vigsel

Säckpipa låter maffigt.

Jag känner lite att jag inte orkar ringa, och eftersom hon har mailat en inbjudan till sin fest kan jag maila tillbaka och tacka nej också. Vet inte varför jag känner som jag gör, men det kvittar om hon kommer och det säger jag utan biitterhet. Kanske har vi inte så mycket hgemensamt längre, man växer ju ifrån varann. Har väl inte insett fören nu...

Tar gärna lite ideer ang häften. vad har du i dit, sånger presentationer, meny... mer?

Pidis skrev 2009-03-20 13:34:37 följande:
    Oj vad det pratas på vad roligt.Vi har pratat med våran VF och ska även ha en övning samma vecka Känns bra att ha det klartGLÖM INTE HINDERSPRÖVNINGEN VF måste ha den innan vigseln då dem inte får viga er annars.Vill ni ha hjälp med häftena så säg till Har alla mina klara men inte ihopsatta.Kanske kan ge lite tips och ideer.Håller på med en liten överraskning nu också.Kanske har ordnat en som ska spela säckpipa.Tänk va WOW vad maffigt att gå in till en säckpipe musikers spelandeHoppas bara att han kan. Skulle vara så kul att överraska alla.Sååå lurad: Helgen efter sista OSA så jag ringde och kollade med dem som inte hört av  sig och de skämdes så över det. Jag tycker du kan göra det samma.
  • Sååå lurade

Å jag tycker Amazing Graze är så maffig på säckpipa, men det kanske bara förknippas med begravningar...

Pidis skrev 2009-03-23 07:31:41 följande:
    Tjena brudar.Nu är nästan alla trycksaker färdigvikna.Känns toppen alltså.Måste bara säga WOW till en sakJag fick inte den säckpipespelaren jag haft kontakt med då han har förhinder den dagenMen Fick tag på en annan som har skotsk säckpipa och hela jäkla outfitten med kilt och hatt mm.Bara jag och 2 till som vet samt ska berätta för prästen idag.Blir tårögd bara jag tänker på det.Vilken maffig entre. Eller hur??Är så glad. Blir svårt att hålla detta hemligt för alla bara ha ha ha.Låtförslag till kyrkan???
  • Sååå lurade

Nu har jag fått besked från alla. Jag mailade min kompis och tacka nej till hennes kalas och då fick jag samma svar av henne. Men tyvärr har jag så många gäster som ändå är osäkra ändå. Svärmors sambo har diskbråck och vet inte om han klarar resan på 20mil. Mormor börjar bli dement och har hon en dålig dag så åker hon hem med Morbror och hans sambo efter kyrkan och sen har vi två par som är riktigt höggravid på vårt dag och de kan ju inte ge besked i förväg, så det känns jätteknöligt att göra festhäftet i förväg när man ska ha med bordsplaceringen, Hur har ni andra med festhäften gjort.

Vad roliga musik inslag ni andra har, säckpipa och dragspel. Vi har en granne som är otroligt duktig på sång och gitarr och han ska sjunga för oss i kyrkan. Det ser jag fram emot...

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning