Inlägg från: Blivande mrs walker |Visa alla inlägg
  • Blivande mrs walker

1 månad kvar och nedräkning

Pidis: Usch, ska de göra saker din fästman inte vill? Kanske du kan prata med dem om du känner dem och se om de kan ändra sig litet? Man måste ju anpassa svensexan efter den som får den, precis som Sååå lurade säger så måste ju den som får den ha en bra dag (även om litet litet plåga kan vara på sin plats, men den ska vara välvillig). Min fästman har inte haft svensexa ännu men jag vet när den kommer. Det ska nog bli roligt, och kan bli ganska tufft för han står ut med en del. Jag har inte haft möhippa heller, och ser jättemycket fram emot det.

Och igår provade jag klänningen, provdukade och kom fram till hur borden ska stå i lokalen. Alla inblandade föräldrar som bor i närheten var med och tittade på festlokalen och det var hättebra, så alla är med på hur vi ska göra och inte blir överraskade/försöker ändra något på Dagen B.

• Blivande mrs walker

Vi ska åka till Istanbul måndagen efter bröllopet (om det finns platser kvar, ska boka biljett idag nu när jag fått lön) och vara borta en vecka. jag r också ledig några dagar innan bröllopet, minns inte exakt men jag tror inte det var en hel vecka. Men det är ju några helgdagar dåikring också.

Oj shit! Har du gått ned nitton kilo!!!! Det är ju galet mycket! Finns du alls kvar?
    Jag har nog snarare gått upp ett eller ett par, men jag har börjat träna litet smått så jag känner mig duktig ändå.

• Blivande mrs walker

Ja det var billigt för blommorna och vad roligt att operationen har varit lyckad.

Vi har tema vår och färgglatt, alltså inga speciella färger men ganska mycket av dem. (Min pojkvän vill ha vitt för att det "ska vara så på bröllop", men vitt är väl den färg jag tycker minst om så jag försöker avstyra det så mycket som möjligt.)
    Vi ska få brudbukett av en kompis istället för bröllopspresent (jättesnällt av henne, hennes syster är florist och hon har visat inspirationsbilder, det kommer att bli perfekt) och annars har vi bara penséer i olika färger som jag ska plantera i blomkrukor på varje bord. Borden kommer att bli ganska fulla ändå, för vi ska ha tillbehören till maten, som gräddfil, bröd och korv i skålar på varje bord.

Idag har vi börjat klura på bordsplaceringen, åtminstone vid honnörsbordet.

• Blivande mrs walker

Jag kom just på att det ju blir svensexa imorgon,d et ahde jag alldeles glömt. Tur att vi inte hade planerat något tillsammans då, jag ska på Ung Vänster-kurs hela dagen. på söndag hade jag tänkt chilla framför datorn och kanske fixa en del saker som kan fixas hemma, som presentationer, festprogram och bröllopsquiz.

• Blivande mrs walker

Vi sak fråga om saker vi är intresserade av, typ "Hur går första raden av andra versen av Internationalen", "vad heter Fantomens barn" eller "under vilket årtionde av det första århundradet tror man att de första texterna i Nya Testamentet skrevs ned". Kanske med en liten förklaring om hur de anknyter till oss först, typ "Annika prenumererar på Fantomen och är riddare i Fantomenklubben. Vad heter Fantomens barn?"

• Blivande mrs walker

Jag har layoutat festprogrammet i helgen, och min pojkvän hade svensexa.
    Halv sju på lördagsmorgonen rusade två män i rånarluvor in, satte en sovsäck för ögonen på honom och bar iväg honom i bara kalsongerna. Sedan har han fått hoppa från Älvsborgsbron, gå genom Lindome centrum med ett plakat där det stod "jag hatar IFK", låtsasskjuta efter designstudenter som var utklädda till djur för att uppmärksamma earth hour, bada bastu och dricka mycket och sedan full springa en halvmil genom skogen. Det verkar ha blivit ganska lyckat.

Jo, jag hittade en blomsterbåge också, på Lidl för 80 kr.

Sååå lurade: Din möhippa låter jätterolig, men avd tråkigt att det blev bråk mellan vännerna. Sy ihop en klänning på en halvtimme, oj!

• Blivande mrs walker

Jo, monogram kan nog passa andra...
    Vilken bra idé att klä en bok med tyg ch stryka på en bild. Det kanske vi skulle göra också.

• Blivande mrs walker

Jo, vi ska ha en stor skylt i lokalen och dessutom ska bordsplaceringen vara med i programmet. Vi har en skrivare på mitt jobb som kan skriva ut A3, så det går lätt att fixa.

• Blivande mrs walker

Pidis: jo, sjukdomar är ju svåra att styra över. Hoppas att det inte är något allvarligt.

När jag kom ehm efter jobbet igår upptäckte jag att min fästman suttit uppe halva natten och gjort bordsplacering. Den var asbra, med färgmarkeringar, listor och allt.

Och idag ska vi träffa vår vigselförrättare, det blir roligt.

• Blivande mrs walker

Pidis: Det gäller bara att jobba heltid och göra mycket på fritiden, så man aldrig är hemma och hinner göra något åt bröllopet. Då får han till sist panik och blir tokeffektiv.

Vi ska gifta oss borgerligt så vi har redan planerat vigseln i stort. Vi ska ha korta versionen, väldigt litet vigsel och väldigt mycket fest. Vi går in till en kompis som spelar på en liten tramporgel och sjunger "the chapel of love", men annars blir det nog ingen musik.

• Blivande mrs walker

Jag var ganska säker på möhippa till helgen och väntade mig hela tiden att bli kidnappad. Jag vet att det kommer att komma, så det blir kanske till påsk då?
    Min fästman har fixat bordsplaceringen jättebra, jag bytte plats på några av mina vänner sedan men överlag var bordsplaceringen helt genial.
    Annars har jag jobbat hela helgen och det enda bröllopiga jag hunnit med var att prova ett nagellack (som inte var snyggt). Jo, vi har bokat bröllopsresa i veckan också, vi ska till Florens på måndagen efter bröllopet.
    Och vigselförrättarsamtalet blev inte av, hon hade blivit matförgiftad och fick ställa in det så vi har det på måndag istället.
    Såå lurade: Men träffade du alltså inte vännerna som ahde ordnat möhippan? Eller var de med på spa:t och restaurangen också? Annars låter det hemskt trevligt.

• Blivande mrs walker

aha okej, jag blandade ihop det och troddde att det var din och din blivandes mammor som satt där, glömde det där med att det var en mammagrupp

• Blivande mrs walker

Grattis Ida!

Och Sååå lurade: Är det för sent att ändra brudbuketten litet? Du kanske inte behöver byta allt, men lägga till någon blomma som är litet tuffare och kanske en annan färg, som kan ändra hela intryvket av buketten.
    Annars är nog det en typisk sådan sak som ingen någonsin tänker på, förutom bruden... men det gäller ju för mycket, som man bryr sig om i alla fall

Jag har varit hos mamma i går och provat klänningen igen, den kommer att bli jättefin. Och så har vi fixat placeringskorten, provsmakat förrätten (som var god), färgat utväxten och köpt dukar och löpare på ikea (som min pojkvän sedan har fållat hela kvällen).
    Men det känns som om det är hemskt mycket kvar; underkläder, medhjälparpresenter, festprogram, vi måste hitta servitörer (de vi trodde vi skulle ha kunde inte då), kolla upp med några som var tveksamma till om de skulle kunna komma och komma på om vi ska ha en dikt eller något sådant i slutet av ceremonin.
    PLUS allt som ska göras dagen innan/på bröllopsdagen.

Dessutom har jag inte haft någon möhippa ännu. Min syster är tärna och jag vet att hon kommer att ordna en, men nu var vi hos mamma och mamma verkade tro att det normala är möhippa dagen innan bröllopet. Jag är rädd att hon har satt griller i huvudet på min syster (som inte varit på någon möhippa förut).

• Blivande mrs walker

Vi hade först tänkt oss litet senare på våren, kanske i maj-juni, men så insåg vi att lokalen vi skulle boka var en källare, och en del gäster skulle nog ha svårare för det om det var alltför soligt och somrigt ute. Dessutom är det inte så många som har tenta i april, och det var ett stort plus. Nu känner jag också att det är skönt med en långhelg veckan innan, för att hinna få allt gjort.

Hu vad tungt med vardagsgrejer om måste göras när man har så mycket bröllopsgrejer att göra. Det känns inte roligt alls.

• Blivande mrs walker

Nu är jag också gift och tillbaka från bröllopsresan. Jag är litet sur för att jag inte fick någon möhippa, men bröllopet var helt perfekt. Alla har pratat om hur fantastiskt roligt det var, och jag tror nog att de menar det också. Jag lägger upp en del bilder i galleriet, har inte fått våra egna ännu utan tar några från facebook.

• Blivande mrs walker

Vad fina bilder ni hade, både Pidis och Sååå lurade. Din man ser så rörd ut så man blir rörd själv Pidis, och Sååå lurades dukning var toktjusig.
    Vi var så stressade innan att vi glömde ta bilder på dukningen, fast jag tänkte på det flera gånger innan (hann inte ens hitta mina strumpbyxor, och nu sitter jag här med urinvägsinfektion).

• Blivande mrs walker

Vi åkte till Florens. Det var fantastiskt fint, vi åt två glassar om dagen och såg all konst vi någonsin kommer att behöva se. Vi råkade komma dit när det var gratisvecka på muséerna, så det var bara att slinka in och kolla litet Michelangelo på väg till glassbaren.
    Vi hade bett att inte få några presenter alls, men fick också en hel del pengar (runt 8 000). Det mesta av det gick åt på resan, och det var det värt.
    Vilket slags semseter vill ni ha; sol&bad/exotism/kultur/äventyr/shopping?

• Blivande mrs walker

Vi ville inte åka till något sol&bad-ställe men det skulle ändå vara varmare än Sverige. Jag var sugen på gamla utgrävningar och ruiner och min man på shopping, och båda ville ha god mat. Vi valde mellan Istanbul och Florens, men såg att Florens nog hade bättre väder den här årstiden. Dessutom pratar jag en del italienska (men å andra sidan var Istanbul billigare).
    Till sist skrev vi plus och minus-listor över de olika ställena, och då vann Florens med liten marginal.

Kanske ni kan åka litet senare på hösten, när det inte är sommar och mycket att göra men fortfarande varmt i länderna runt medelhavet? På de vanliga turistorterna borde det inte vara något större problem att ta med sig ett barn heller, men annars kanske ni ändå kan lämna honom hos mor-/farföräldrarna och åka bort själva en vecka? När han är så liten tycker han kanske ändå inte att det är så roligt att vara utomlands, och ni kan få en smekmånad för er själva.

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning