Inlägg från: Sååå lurade |Visa alla inlägg
  • Sååå lurade

1 månad kvar och nedräkning

Varför vill han inte ha svensexa? Min M2B hade det för två helger sedan och de hade jättekul. Men de är schyssta grabbar och det var absolut inge förnedring. Jo de var skitfull men det hade tävlingar i saker som min blivande är bra på . Motorsporter , golfutslag mm och sen var grilllunch och grillmiddag inplanerad. Det var en svensexa planerad efter min blivande och de hade lyckats bra. Det är ju det som är A o O att den som ska firas får en bra dag. inte alla andra bara...

Pidis skrev 2009-03-24 10:30:45 följande:
    Hejsan svejsanPratade med hon som ska göra våra tårtor och jag ska till henne på lördag och prova ut smaken till den. Fan vad kulSamtidigt kommer det att hållas svensexa för min m2bHan mår skit dåligt över detta. Vad gör man då???Han vill verkligen inte Men vet att dem ska ta honom i helgen pga en idiot.Har ni blivit hippade eller era m2b svensexade?? Vad tycker era m2b om det med svensexa??
  • Sååå lurade

Hm jag måste nog lägga in beställningen på tårtan nu jag också... allt är bestämt, bara inte definitivt bokat.

• Sååå lurade

Grattis till viktnedgången, men vad är OP? Själv skulle jag vara glad om jag kom mer 2kg till, då skulle jag nå min trivselvikt som jag hade innan jag fick barn... men jag tvivlar. har inte karaktären till det...

Hoppas vännerna till din blivande repekterar hans önskemål. Vi hade en liknande situation med en tjejkompis. men henne tog vi ut ock käkade och spela lite bowling bara för att få fira henne lite och umgås. jag tror att hon blev glad då faktiskt. På vilkwt sätt blev du inte inte nöjd med din hippa? Jag ser fram emot min möhippa och jag blir gärna överaskad...

Jisses ingen frisör på ett år, då hade jag sett ut som ett troll. Har ganska lockigt hår och då måste topparna ansas regelbundet annars får jag absolut ingen längd på det... Men jag kommer att fuska med löshår. Jag har köpt ett på tradera, men mamma ska hjälpa mig med håruppsättningen. Hade bestämt mig för att binda buketten själv också, men nu börjar jag tveka. Jag och mamma ska fixa all mat på torsdagen för bröllopet men nu har min mormor fått en läkartid som mamma måste följa med på den dagen, så för att få ihop schemat så får jag nog omprioritera och köpa min buket...

Har du hittat DIN säckpipelåt än?

Pidis skrev 2009-03-25 14:07:06 följande:
    HejMin m2b gillar inte överraskningar så han vill inte ha svensexa. Har sagt detta till hans vänner och hopas att dem respekterar det. Jag har blivit hippad men INTE nöjd med den så jag förstår honom.Man måste tänka på individen och vad personen verkligen gillar.Shit alltså 17 dagar kvar bara. Inte klokt vad tiden springer iväg.Jobbar bara nästa vecka också sen har jag 2 veckor semester.Vart har ni tänkt åka på smekmånad??Vi åker till sthlm 2 dagar efter bröllopet och blir borta 3-4 dagar.Sen bär det av till HAwaii till hösten. (kanske har frågat detta innan)Var hos sömmerskan igår. Hon ska sy i den  nya dragkedjan och sen ska vi måtta och kolla.den måste läggas in en hel del. Fan vad roligt.Gått ner 19kg sen januari. Känns toppen (har ju gjort en op som hjälp till men 9kg är helt jag som kämpat.)Ska bli så kul att se helheten med klänningen, håret sminket, slöja krona mm.Ska till frissan nästa vecka och klippa & färga. Inte varit hos frissan på ca 1 år ha ha haHar sparat och fått en toppen längd.Skönt att skriva av sig lite.
  • Sååå lurade

Vad spännande med alla provdukningar etc. Jag har ingen möjlighet till det än, får vänta till dagen innan. Det är lite udda bredd på borden osv. Nu har jag bestämt att de som kan falla bort från festen får sitta på ytterkanter så det inte blir glapp mitt i långbord och dyl, men det är inte lätt att få till bordsplaceringen. men det löser sig nog. Fick ett avhopp igår också. Ett par vänner kommer att flytta 20 mil och hon börjar nya jobbet på måndagen efter, förstår att det kan bli lite körigt. tråkigt att de inte kommer, men man måste ju förstå att min dag inte är viktigast i världen för alla andra...

Blivande mrs walker skrev 2009-03-24 09:01:36 följande:

Sååå lurade: Jo, det är svårt det där med osäkra gäster. Jag tänker att det är bättre att ha med dem än ta bort dem, så de inte dyker upp och känner sig bortglömda. Vi ska ha separata bord, så det känns inte lika mycket som ett "glapp" om någon vid bordsänden saknas som om man har långbord.Och idag ska vi visa våra mammor festlokalen (min pappa bor i Norrland och min fästmans har inte tid, så det blev bara mammorna) och provduka (så jag sitter med en stor kasse med tyg och lakan under skrivbordet här på jobbet), och sedan ska jag åka till mamma och prova klänningen som hon sytt om!
  • Sååå lurade

Här blir det ingen bröllopsresa... än i alla fall. Vi har önskat oss bidrag till en resa för vi har aldrig varit utomlands tillsammans på 11 år även om jag önskat. Men Min M2B kan inte motivera pengarna och sen är vi oense om vad som är det bäste färdmedlet. Bila eller flyga. Detta gör också att vi inte kommit någonstans än. Men får vi pengar så tycker han det är ok och vi satsar på thailand till nästa vinter och dit går det inte att bila Gissa hur jag vill resa...

• Sååå lurade

Vad ska du mer ha för blommor, min budget ser ungefär omvänd ut. Bordesdekorationer kostar 400kr (de ska jag göra själv av vita gerbera och texasgräs eller murgröna) och våra blommor, bukett och coursage får kosta 1500. Ska prata med floristen om det går att få min drömbukett för det eller vad jag kan göra istället...

Aha, oj vilken omfattande operation. En tjej som arbetstränar hos oss går i valet och kvalet om hon också ska genomföra det. Men det är inget enklet beslut har jag förstått... Det verkar vara mycket man får avstå efter ingreppet. Är glad att jag bara har ett par trivsel kg för mycket, tackar min lyckliga stjärna för bra gener...

Pidis skrev 2009-03-25 16:54:26 följande:
    Jag har gjort en gastric bypass i slutet av januari så vikten har rasat av mig. Känns toppen Har varit uppe i 140kg förra året är nu nere på ca 118kg.HAr inte hittat någon säckpipelåt ännu men det kommer välBad honom maila förslag på låtar. Så får väl välja då.Jag tänkte också göra min bukett själv men ångrade mig.Känner inte att jag vill ha den stressen Tänk om rosorna inte slagit ut ordentligt. Tänk om det skiter sigNej beställde och den kostar bara 450:- och då får jag den precis som jag vill.Alla blommorna går på 1900:- och då räknade hon på det dyraste st priset. Så antagligen blir det billigare.
  • Sååå lurade

Oj det var ju jättebra pris för alla de blommorna. Vi egoistiska och har inget brudfölje. Lägger alla pengar på oss själva och delar inte uppmärksamheten med någon

Pidis skrev 2009-03-25 17:27:29 följande:
    För dem 1900:- får vi 7 corsageer till killarnaMin brudbukett3 tärnbuketter1 näbb bukett& en extra bukett att kasta.gerbra till alla bord samt murgröna till alla bordÄr jätte nöjd faktiskt.Ja op är en stor omställning men man ger inte upp så mycket bara de stora portionerna. Jag kan äta de mesta dock inte pasta. En del kan inte dricka kolsyrat en del inte bröd mm mm det är så individuellt. Kan varmt rekomendera det. Ge henne gärna min mail adress
  • Sååå lurade

Har ni några färgteman föressten? eller annat tema för den delen. Vi kör på ganska strikta färger som svart vitt och silver. Alla blommor blir nog vita och med endast gröna inslag.

• Sååå lurade

Hm, hon är rätt ny här så jag vet inte om jag vill lägga mig i så mycket i hennes beslut, men tack för erbjudande. Ska ha det i åtanke...

Pidis skrev 2009-03-25 17:27:29 följande:
    För dem 1900:- får vi 7 corsageer till killarnaMin brudbukett3 tärnbuketter1 näbb bukett& en extra bukett att kasta.gerbra till alla bord samt murgröna till alla bordÄr jätte nöjd faktiskt.Ja op är en stor omställning men man ger inte upp så mycket bara de stora portionerna. Jag kan äta de mesta dock inte pasta. En del kan inte dricka kolsyrat en del inte bröd mm mm det är så individuellt. Kan varmt rekomendera det. Ge henne gärna min mail adress
  • Sååå lurade

Här ligger jag lågt, det blir troligtvis möhippa denna helg eller nästa, så mina planer blir mest att mysa med familjen...Har lite pyssel med festhäftet kvar och vigselprogrammet... får se om jag orkar. Jäklar vad tungt festhäftet är att göra med alla presentationer. har kört fast på några och tappat orken, men det blir nog bra.

Beställde tårta och blommor igår när jag var hemma och vabbade med sonen. Blommorna var supersvårt att få pris på eftersom blommorna skiftar så i pris, men jag tror jag klarar mig under 1500kr... Tårtan har vi inte smakat men vi har beställt en chokladmoussetårta med hallon på toppen och en vit marsipankant. Men de gör fantastiskt goda tårtor där vi beställer, pappas kusin som äger det så vi fick bra pris också...

Vad ska du ha bröllopsquiz

Blivande mrs walker skrev 2009-03-27 09:54:22 följande:

Jag kom just på att det ju blir svensexa imorgon,d et ahde jag alldeles glömt. Tur att vi inte hade planerat något tillsammans då, jag ska på Ung Vänster-kurs hela dagen. på söndag hade jag tänkt chilla framför datorn och kanske fixa en del saker som kan fixas hemma, som presentationer, festprogram och bröllopsquiz.
Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning