Inlägg från: Sååå lurade |Visa alla inlägg
  • Sååå lurade

1 månad kvar och nedräkning

Smaksens med tårta, de låter jättefina.

Jo här blev det möhippa. Igår morse blev man uppjagad ur sängen kl 08.00 av några vackra utklädda vänner. alla resor gjordes med ögonbindel i bil. Stopp 1. Hemma hos min toastmaster där bjöds det på frukost, jag fick öppna paket och gissa vad som var från vem... jag klara alla Sen fick jag en påse med tygstuvbitar och 30min på mig att sy en klänning. Jag är väl ganska duktig med sömnad och kliknande och har vid ett tillfälle fått frågan av min kompis om man hinner sy in ett par byxor i benen på 30 min varav jag lite kaxigt svarar: Jag skulle hinna... Det fick jag nu äta upp. men med 80olika grälla tygbitar sydde jag nu ihop en vacker skapelse som jag fick ha hela dagen...

Nästa stopp, hos en glasblåsare där jag fick göra en skål. riktig fin och jag är stolt.

Sen blev det korvgrillning och mina vänner skulle måla en tavla av oss som brudpar där jag b eskrev hur vi kommer att se ut på bröllopsdagen. Jag är impad över mina vänner. Riktigt fin tavla...

Sen var nästa uppdrag att spela in en sång. Grannen är musiker och han hade riggat upp sin anläggning. Nu fattar jag varför de spelat Du e min man med Helen sjäholm så fort vi åkte bil : Den skulle jag sjunga... Fy det var pinigt och värre blir det när det spelas upp på bröllopsdagen...

Sista stoppet blir hos en kompis där jag får superskönmassage medans de lagar en buffé med alla mina favoriter. De hade nästan gjort en kopia av vår bröllopsbuffé, de känner tydligen mig väl Efter middagen med god mat och gott rödvin så blir det bad i badtunna och kvällen avslutas med att jag får demonstrera lite sexleksaker (och jag är inte speciellt blyg... ). Är jätte nöjd med min dag. Enda tråkiga i det hela var att det var många vänner som saknades och det är en av mina bästa vänners fel som byter datum på hippan ganska sent (och tydligen vägrade att ge sig) för att hon själv ska till NY. Det var några jag verkligen saknade där som min svägerska tex och jag har fått höra att det vara lite sura miner. Inget man vill höra. men jag var glad att det var 11st com faktiskt kunde vara med. I övrigt har helgen varit lugn. Nu ska jag försöka fixa till vår gästbok som ska ligga framme på Bröllopsfesten...

• Sååå lurade

hm, det var bara 8st tygbitar i min klänning, inte 80...

• Sååå lurade

Låter som blivande makarna har haft kul.Men fy för att bli dagen av "rånare" i bara kalsonerna Jo jag hade också jätteroligt. Pratade med svägerskan nu på morgonen och det lät rätt lugnt ändå. så det var kanske inte så farligt ändå, jag hoppas det i alla fall...

Blomsterbåge på Lidl, ja man kan då hitta grejor på det mest oväntade ställen. Själv gjorde jag klar framsidan på vår gästbok igår. Köpte en svart bok med svart tyg och strök på vårt monogram som jag printat ut. Blev jättebra och nu ser gästboken ut precis som våra festhäften. Japp jag vet blivande mrs walker du skulle aldrig i livet ha ett monogram Vi har ju sets i fler trådar... Men jag blev i alla fall jättenöjd. Jag är galet noga med detaljer ibland och vill att allt ska matcha. Men sen kommer jag att lämna över gästboken till min granne som ska fixa till strukturen på den och pynta den lite. Jag gör allt annat själv så det vore kul att få bli lite överaskad...

Blivande mrs walker skrev 2009-03-30 10:21:30 följande:

Jag har layoutat festprogrammet i helgen, och min pojkvän hade svensexa.Halv sju på lördagsmorgonen rusade två män i rånarluvor in, satte en sovsäck för ögonen på honom och bar iväg honom i bara kalsongerna. Sedan har han fått hoppa från Älvsborgsbron, gå genom Lindome centrum med ett plakat där det stod "jag hatar IFK", låtsasskjuta efter designstudenter som var utklädda till djur för att uppmärksamma earth hour, bada bastu och dricka mycket och sedan full springa en halvmil genom skogen. Det verkar ha blivit ganska lyckat.Jo, jag hittade en blomsterbåge också, på Lidl för 80 kr.Sååå lurade: Din möhippa låter jätterolig, men avd tråkigt att det blev bråk mellan vännerna. Sy ihop en klänning på en halvtimme, oj!
  • Sååå lurade

Samma här..
    Blivande mrs walker skrev 2009-03-31 10:56:18 följande:

Jo, vi ska ha en stor skylt i lokalen och dessutom ska bordsplaceringen vara med i programmet.
    Men sen tar jag ett stort vitt ark och placera ut mallar av bord i svart papper och numrerade prickar där varje person har ett eget nr. Det har vi gjort för att man snabbt ska kunna kasta om ifall vi får bortfall. Vi har ju lite osäkra kort pga av några graviditeter...
  • Sååå lurade

Å vad spännadne med Secret box. det ska jag göra på tisdag också. ska bli roligt att se HUR snygg man kan bli

Vi måste nog ringa vår vigselförättare snart, har inte hört ett ord och det är ju två veckor kvar idag. och du Pidis har ju bara en vecka... spännande.

Jag fick en möhippa till. Det var ju lite strul med mina vänner så min mammagrupp överaskad emig efter jobbet i tisdags. Fick ett kuvert av min chef där det stod att att jag skulle springa över torget till det spa som ligger där. Där fick jag en bunt glassiga tidningar ett glas vin och softa i relaxen en timme. sen var det dags för en klassisk ansiktsbehandling och efter det fick jag ett nytt kort med nya instruktioner. Då skulle jag in i restaurangen som ligger i samma byggnad (ett hotell) Där satt mina mammor och väntar på att få bjuda mig på middag också. Kom inte hem förren halv 12 på kvällen. Jäklar vad den här veckan blev tung...

Nu sitter jag och försöker göra klart festhäftet, men jag börjar tappa orken för nu är det mest gäster som jag inte vet så mycket om kvar...

Vad underbart att sambon fixa med bordsplaceringen B MRS Walker. Blev det bra? Det är ju lite svårt att göra den helt sjlälv. Jag vet ju inte riktigt allt om alla sambons vänner med respektive...

Hur har er vecka/helg varit?

• Sååå lurade

Hm, förstod inte riktigt frågan. men för att förtydliga alla eventuella frågor så. Det var ett annat gäng (min mammagrupp) som ordnade den "lilla" möhippan för mig i tisdags. Eftersom mer än hälften av dessa tjejer inte kunde vara med förra lördagen så valde att DE tillsammans kulle göra nåt för mig. Jag var helt själv på spa i en timme och fick sitta och fundera vem som ordnat allt innan jag fick en behandling. Sen kom alla till restaurangen efter jobb etc för att överasska mig. Superskönt men lite svårt att slappna av som man ska på SPA när man inte vet vad som ska hända... Blev du klokare?

Blivande mrs walker skrev 2009-04-05 17:31:42 följande:

Såå lurade: Men träffade du alltså inte vännerna som ahde ordnat möhippan? Eller var de med på spa:t och restaurangen också? Annars låter det hemskt trevligt.
  • Sååå lurade

Spännade bara 4dar kvar och strul med sömmerska. Här var det kaos i måndags. Kyrkan hade tappat bort vår bokning, trubaduren hade skrivit fredag i sin kalender och vår lokal hade nästan missat vår bokning. De har renoverat lokalen och de hade glömt bort vår fest nästa helg, vilket resulterade i att de har panikstädat vår lokal i helgen. Men jäklar vad rent det blev

Men jag kräktes nästan av allt strul innan det löste sig. Tur man bor på liten ort så att kyrkan inte är konstant upptagen...

Pidis skrev 2009-04-07 07:20:51 följande:
    Hej.Vad hände igår??JO min sömmerska ringer och säger att hon har influensan. KUL
    MEn det löste sig som så att hon kom och öppnade. Jag och min m2b fick gå in själva, hämta klänningen och min brors kostym sen gå ut och sen fick hon gå in igen och låsa. Snakcka om att man blir svettig.
    Ska idag prova den så allt sitter bra. Känns dock lite oroligt. Men håll tummarna för mig. Herre gud alltså. bara 4 dagar kvar nu ju.
  • Sååå lurade

Föresten, Nu har jag också gjort min SB, jäklar vad kul det var, ska få se bilderna idag och välja ut till ett album. Men hur ska man kunna välja ut 15st av 150. Fick se massor av fina bilder... Det var en jättegullig tjej som tog bilderna och ett album med 15bilder kosta bara 1500kr. Då är det hos en proffsfotograf. Är supernöjd...

Men jag har ett annat problem. Är så osäker om jag valt rätt färg på blommorna. Är så rädd att de vita blommorna ser gula ut mot min jättevita klänning. Har värsta ångesten och funderar febrilt på vilken färg jag annars skulle kunna tänka mig. ett alternativ är ljustblekrosa, men då vet jag inte om de blommor jag valt finns i den färgen.... Ahhhh jag bryter ihop... Har ju svart vitt och silver som tema så jag kan tyvärr välja vilken färg som helst... Måste åka och diskutera med min florist...

• Sååå lurade

Spännande spännande

Hm krångel med tärnor, jag av nån anledning är vår dag inte lika viktig föra alla andra... Hoppas ni blir fina allihopa. Jag var inställd på att också göra naglar, men så såg jag mina egna på SB korten och bestämde mig att en vanlig manikyr på mina egna blir nog bäst...

Men jag har fortfarande ångest över mina blommor... Jag sydde in min klänning en sista gång igår kväll och satt dit lite detaljer mm ( jo jag sydde själv och är aldrig nöjd förren jag fått göra nån lite ändring fast klänningen var fantastisk redan innan)... Men nu är den perfekt och sitter super också, men när jag satte på mig allt med bolero och tiara så inser jag att klänningen har lite för mycket attityd till den brudbukettmodell jag valt också. Alla försöker övertygar mig om att jag har fel. men jag är inte säker på att de har rätt ... är väl ingern bridezilla, men jag har ett petigt öga när det kommer till detaljer och färgkoordination...

Ska bli spännande att se lite bilder från ditt bröllop sen, men det blir väl efter er resa, för visst skulle ni resa bort.

Pidis skrev 2009-04-09 06:43:26 följande:
    Jaha. Nu är det nära.Ska till salongen idag och göra naglarna och fransarna.Mina tärnor (mina systrar) bara krånglar just nu. Min stora syster hade glömt bort idag och ska jobba kommer senare, och lillasyster jobbade igår och "orkade" inte gå upp så tidigt idag. så hon kommer också senare. Här är man snäll och bjuder dem på naglar mm så beter dem sig såhär. Inte kul alls. Tur att man har en tärna som "sköter sig" ha ha ha.KLänningen sitter inte 100 men det funkar. tappar den inte i alla fall.Nu har mardrömmarna börjat göra sig påminnda i kroppen. Helt slut hela tiden.Hoppas att ni får en bra dag och glad påsk.Kanske hinner in igen innan jag åker till hotellet imorogn.Krameluring på er
  • Sååå lurade

Jag tror inte det är försent att ändra buketten, ska ringa på tisdag , men floristen sa att hon skulle iväg och köpa blomor på torsdag. Har kommit på att jag tror att det helt enklet får bli en mer droppformad bukett, den kommer i alla fall inte att försvinna i allt det andra. Ev att jag lägger till lite svagt ljusrosa och ändrar färgen på bordsdekorationen. Sk fundera lite till..

Tufft med strulande personal. Själv har jag lite ångest också i samma ärende. Jag har fixat bra folk genom jobbet, men förra veckan gjorde en av tjejerna illa handen när hon ramla med porslin och den andra tjejen är tydligen gravid. Men det ska väl inte vara ett hinder hoppas jag.. Hoppas killen jag har kvar fixar att slita för dem alla Nej då honom litar jag blint på har jobbat ihop i över 10år så han förstår precis hur jag vill ha det.

Oj det var lite gran att fixa. Jag gjorde klart festhäftena i går och har precis avslutat arbetet med bordsplaceringstavlan som ska sitta vid entrén. Nu är det mest saker som endast kan färdigställas till slutet av veckan kvar. Men å andra sidan måstejag göra bokföring eftersom mannens moms ska vara betald och deklarerad på tisdag. det är ju sånt man verkligen känner sig inspirerad att göra en vekca före bröllopet. men nu är det snart vår tur i alla fall.

Har glömt att fråga varför ni valde just detta datum. Jag fyller 30 år då så för mig var det ett lämpligt tillfälle att fira båda sakerna...

Lika du Pidis, varför 11april?

Blivande mrs walker skrev 2009-04-11 22:55:32 följande:

Grattis Ida!Och Sååå lurade: Är det för sent att ändra brudbuketten litet? Du kanske inte behöver byta allt, men lägga till någon blomma som är litet tuffare och kanske en annan färg, som kan ändra hela intryvket av buketten.Annars är nog det en typisk sådan sak som ingen någonsin tänker på, förutom bruden... men det gäller ju för mycket, som man bryr sig om i alla fallJag har varit hos mamma i går och provat klänningen igen, den kommer att bli jättefin. Och så har vi fixat placeringskorten, provsmakat förrätten (som var god), färgat utväxten och köpt dukar och löpare på ikea (som min pojkvän sedan har fållat hela kvällen).Men det känns som om det är hemskt mycket kvar; underkläder, medhjälparpresenter, festprogram, vi måste hitta servitörer (de vi trodde vi skulle ha kunde inte då), kolla upp med några som var tveksamma till om de skulle kunna komma och komma på om vi ska ha en dikt eller något sådant i slutet av ceremonin.PLUS allt som ska göras dagen innan/på bröllopsdagen.Dessutom har jag inte haft någon möhippa ännu. Min syster är tärna och jag vet att hon kommer att ordna en, men nu var vi hos mamma och mamma verkade tro att det normala är möhippa dagen innan bröllopet. Jag är rädd att hon har satt griller i huvudet på min syster (som inte varit på någon möhippa förut).
  • Sååå lurade

Oj, möhippa kvällen före, jag hade blivit galen... Tur att alla inblandade har full koll på att jag är tokupptagen den dagen...

• Sååå lurade

Helt sant, en långledig påskhelg har varit väldigt produktivt... De två arbetsdagar jag har kvar nu är inte direkt motiverade nu kan jag säg. Har ju så mycket annat i huvudet...
    Aha, många studenter, ja då är det inte kul med aktiviteter mitt i en tentaperiod. Själv har man klantat till det skapligt. Sambon har eget företag och jag har inte rört bokföringen på 3månader och imorgon ska deklarationen vara inne... Så det blir en sen kväll idag. Ha det gott!

Blivande mrs walker skrev 2009-04-13 12:53:58 följande:

Vi hade först tänkt oss litet senare på våren, kanske i maj-juni, men så insåg vi att lokalen vi skulle boka var en källare, och en del gäster skulle nog ha svårare för det om det var alltför soligt och somrigt ute. Dessutom är det inte så många som har tenta i april, och det var ett stort plus. Nu känner jag också att det är skönt med en långhelg veckan innan, för att hinna få allt gjort.Hu vad tungt med vardagsgrejer om måste göras när man har så mycket bröllopsgrejer att göra. Det känns inte roligt alls.
  • Sååå lurade

Japp, här har vi en till som är gift nu, jag har MASSOR av bilder.Det kommer snart... Hade två kompisar som fotade oss under dagen och de tillsammans har totalt fotat 802 bilder som vi har tittat igenom. NÄstan inga dåliga... Eftersom det är så många så har jag bestämt mig för att göra en fotobok av så många som möjligt ocg göra färdiga fotocollage direkt. Extrafilm har erbjudande nu...

Ja dagen var fantastisk kan bara hålla med... och vi hade verkligen en jättekul fest också. Allt var toppen OCH nu har man en fin ring på fingret...

Nej nu måste jag jobba

Vi hörs!

• Sååå lurade

Nu har jag uppdaterat galleriet med lite bilder från bröllopet... det var en underbar dag och jag är glad att vi har så mycket foton att drömma oss tillbaka med.

• Sååå lurade

Hej och grattis, vad roligt att det blev så perfekt, vi hade också en sån fest folk verkligen pratat om och varit supernöjda. Trist att det inte blev någon möhippa, det är ju liksom nåt som hör till även om man inte får förvänta sig någon. Vart var ni på resa då och hur var det?

Vi önskade oss bidrag till en resa och fick totalt 17000kr att spendera, men vi har inga ideer än. trodde nog inte vi skulle få så mycket...

• Sååå lurade

Låter jättemysigt, vår plan för en semester är att vi ska ha lite sol och bad men framförallt äta gott Vi älskar båda tapas/meze etc eller plockmat i största allmänhet så vi tror att det blir nåt av spanien, italien eller grekland. men vart vet vi inte än. Vi har aldrig varit utomlands tillsammans på 10år för att vi aldrig kunnat enats om något resmål eller om vi ska bila eller flyga. Vi har skilda åsikter om vad som är bäst.
    Nu måste vi även ta hänsyn till att det vara ett passande resmål för en 2-3åring för sonen vill vi inte lämna hemma. Men vi har så svårt att boka någon semester långt i förväg eftersom man aldrig vet när min man kan vara ledig (hihi vad kul att få skriva Min Man) Han är snickare med egen firma och sommaren är hans högsäsong på arbetsfronten. Dels med alla altaner folk vill ha och sen att det nu är läge med renoveringar pga rotavdragen. Så vi avaktar med en semester tills vi ser hur läget ser ut med arbete. Vintern skulle vara lättaste säsongen för oss att åka, men då måste man nästa åka längre bort om man ska få lite sol också... Tiden får utvisa.

Måsta säga att jag är riktigt avundsjuk på alla goda glassar ni ätit. men jag vet inte om jag orkat springa på alla museer. varför valde ni Florens? Vill gärna höra för vi behöver lite uppslag...

Blivande mrs walker skrev 2009-04-28 21:52:50 följande:

Vi åkte till Florens. Det var fantastiskt fint, vi åt två glassar om dagen och såg all konst vi någonsin kommer att behöva se. Vi råkade komma dit när det var gratisvecka på muséerna, så det var bara att slinka in och kolla litet Michelangelo på väg till glassbaren.Vi hade bett att inte få några presenter alls, men fick också en hel del pengar (runt 8 000). Det mesta av det gick åt på resan, och det var det värt.Vilket slags semseter vill ni ha; sol&bad/exotism/kultur/äventyr/shopping?
  • Sååå lurade

hm ja plus och minuslistor är kanske ett bra alternativ. vårt störst hinder är att jag vill flyga och han vill bila, vi får nog göra en sån lista på det med Jag vill gärna ha värme men ingen olidlig värme coh pressa på stranden i oändlighet är inget som passar någon av oss längre... upptäcker hellre saker och nya smaker. men det får gärna ligga vid havet så man kan bada på en strand någon gång under dagen.

Nej sonen får följa med. Vi hade levt ihop nästan 8år innan han kom till världen (vi valde det själva, inga fertilitetsproblem) och vi känner inget behov av att åka utan honom.. Just nu är allt roligt att göra MED honom. Man har väl nått en ny fas i livet kanske... Tror faktiskt att man som förälder har mer behov av att göra saker utan barn när de blir större och är vaken nästan lika länge som en själv. Vi har fortfarande mycket egentid eftersom han sover vid 7 på kvällarna... men det är säkert olika för alla. Nej vi har mycket att fundera å innan vi kommer iväg någonstans...

• Sååå lurade

Roligt att du gillade dukningen trots att den är så långt ifrån vad ni hade med alla färger... Jag hade en kompis som tog massa kort åt oss under hela dagen. Hon är otroligt duktig och tänkte verkligen till när hon fotade saker.

Hoppas urinvägsinfektionen ger sig snart.
    Blivande mrs walker skrev 2009-04-28 21:29:50 följande:

Vad fina bilder ni hade, både Pidis och Sååå lurade. Din man ser så rörd ut så man blir rörd själv Pidis, och Sååå lurades dukning var toktjusig.Vi var så stressade innan att vi glömde ta bilder på dukningen, fast jag tänkte på det flera gånger innan (hann inte ens hitta mina strumpbyxor, och nu sitter jag här med urinvägsinfektion).
  • Sååå lurade

Å nu har jag kikat i ditt galleri också Blivande Mrs W. Vad söt du var i din klänning. Din stil är så totalt olik min, men det var superfint på dig. Jag är så kantig och rak i kroppen att jag skulle sett ut som en transa i en sån modell på klänningen och på dig var det helt rätt. Tur att vi är olika...

Svar på tråden 1 månad kvar och nedräkning