• ALLIMA

    Hur formulera att vi önskar oss pengar till vår bröllopsresa?

    Hur ska vi formulera på inbjudan att vi önskar oss pengar till vår bröllopsresa? Vi kommer att bjuda på allt men tänkte vi kan ha ett sånt önskemål som tillägg i inbjudan? Hur har ni andra gjort? Exempel tack!

  • Svar på tråden Hur formulera att vi önskar oss pengar till vår bröllopsresa?
  • Snufflan

    Vi önskar oss oxå pengar till bröllopsresan men slö som jag är(haha) så har jag inte skrivit det i inbjudan utan jag har bett våra värdinnor som tar hand om svaren från inbjudningarna att informera om det. Sen så finns det olika alternativ hur pengarna ska samlas in, man kan antingen öppna ett konto där alla får sätta in pengar eller så kan man som vi kommer göra, be alla gästerna lägga pengarna i vanliga vita kuvert o sen lämmna dessa till värdinnorna som slår in det till en fin present. På så sätt får ingen veta hur mycket pengar nån annan gett.

  • Thewedding

    Vi kommer oxå ha så. Att dom lämnar kuverten korten till toastmastern som lägger alla i en kartong sen ska vi öpnna den kartongen när vi vaknar på hotellet morgon efter. Sitta och mysa i sängen och läsa kort

    Vi har skrivit så här :

    " För att inte få dubbletter
    av dukar vaser och assietter,
    ber vi er strunta i paketen
    och istället ge oss möjligheten
    att åka på en resa till solens land
    och få vandra på stranden hand i hand ?

  • Valkyria84

    Vi skrev så här i informationshäftet som vi skickade med inbjudan:

    Önskelista
    ?Vi tänkte ge Er ett litet tips på hur Ni problem med en ev. gåva löser vips!
    Vi har grubblat och funderat, och vårt hushåll grundligt studerat.
    Man kan snabbt konstatera att vi behöver INTE mera!
    Er närvaro är nog, men om Ni än mer vår dag vill hylla,
    en ?slant? till vår kärleksresa vår framtid kan förgylla!?

    Då vi levt tillsammans i 8 år har vi det mesta ett hem kan önska sig. Vi vore istället oerhört tacksamma för ett bidrag till vår smekmånad. Vi planerar att åka på två veckors smekmånad till Brasilien hösten 2009.

    Insättning efter eget tycke sker till NN Nordea konto: Clearingnummer: xxxx Kontonummer: xx xx xxx

    Sista dagen för insättning är X.

    Alla gåvor mottages varmt!

    Den totala summan presenteras vid festen.

  • Lajsan

    Vi skrev - vi önskar inget att ställa i vår hylla, hjälp oss i stället att drömmen om en bröllopsresa uppfylla.

  • Sååå lurade

    Å vi skrev inget alls, folk har fått fråga oss direkt eller min mamma. Trots alla rim tycker jag det bli lite tiggeri...

  • Nibla

    Jag tycker inte att en önskelista passar sig i en inbjudan eller för den delen informationsblad.
    Jag tycker man kan meddela eventuella önskemål när folk frågar vad man önskar sig, antingen när de osar eller när man pratas vid.

  • ozita

    Vi skrev:

    Vi önskar oss inga presenter. Var och en som varit hemma hos oss vet att vi har allt vi kan tänkas behöva (och bra mycket mer därtill!) Att ni vill vara med på vårt bröllop är den största gåva vi kan få!
    Vill ni ändå ge oss någonting skulle vi bli väldigt glada för hjälp till vår bröllopsresa.
    För den som önskar går det bra att sätta in ett bidrag på vårt bröllopsresekonto XXX.

    och sen lite om vart bröllopsresan kommer gå och sådär...

  • CamillaMarcus

    Jag personligen är inte så mycket för rim och ramsor, så vi skrev enkelt: Vi önskar inga presenter men välkomnar gärna bidrag till våran bröllopsresa, via Freys resebyrå.

  • nni
    CamillaMarcus skrev 2009-03-13 21:45:40 följande:
    Jag personligen är inte så mycket för rim och ramsor, så vi skrev enkelt: Vi önskar inga presenter men välkomnar gärna bidrag till våran bröllopsresa, via Freys resebyrå.
    Samma här. Skrev det kort och koncist att "önskan är ett bidrag till en storslagen smekmånad".
    Att man ska kontakta toastmadame. Ingen har klagat, bjuder de närmaste på bröllopet o de vill säkert veta vad de ska ge i present.
  • nni

    Eller veta ett alternativ vad de kan ge i present menar jag!

  • 27juni2009

    vi önskar oss visserligen lita andra saker oxå, men skrev i info bladet att Presenter: det är inte presenten som är det viktiga uatan att just NI kommer, vill ni ändå få tips kontakta x på 0000 eller y på 111

  • brud27juni

    Vi har skrivit "Vi önskar inget att ställa i vår hylla, hjälp oss istället drömmen om en underbar bröllopsresa uppfylla".

    lycka till!

  • emertin

    Tänk att det ska vara så svårt

Svar på tråden Hur formulera att vi önskar oss pengar till vår bröllopsresa?