Malaysia, tips!
Jag älskar Malaysia och KL! Mandarin Oriental är ett riktigt bra val! Jag har haft turen att få vara i Malaysia en hel del då mina föräldrar bott där i fem år. Så här kommer lite av mina tips:
Gällande öar så rekommenderar jag nog Tioman Island eller Perenthian Island, Redang Island eller Lang Tengah. Alla ligger på östkusten. Jag skulle inte vilja rekommendera Penang eller Langkawi till bröllopsresa. Dessa öar ligger även på västkusten och östkusten är bättre på sommarhalvåret med tanke på regnperioder etc. Pangkor Laut har jag tyvärr aldrig varit på, men mina föräldrar var där två gånger. Det är tydligen väldigt fint och mysigt och privat, men också relativt dyrt jämfört med vad man får för pengarna på andra ställen.
I KL finns det hur mycket som helst att göra, shopping i KLCC och närheten är en rekommendation. China Town också som någon skrev, även om det är väldigt mycket folk. Men värt att se! Att åka upp i Twin Towers kan också vara en rolig grej. De delar ut biljetter gratis varje dag men man får köa från tidigt på morgonen för att få tag på dom (för något år sen var det så i alla fall). Eye of Malaysia (typ London Eye) är också en upplevelse. Det ligger vid en väldigt fin park där man också kan strosa rundor lite.
Detta kan bli ett hur långt inlägg som helst, så jag slutar nu. Men jag hoppas ni får det riktigt härligt och jag vill gratulera er alla som valt Malaysia som resmål till ett mycket bra val!!