• rannona

Har ni valt Brudbukett ?

Nu är det så att jag har lite panik över brudbukett valet. Jag träffade floristen för två veckor sen och han tyckte att jag skulle ha en droppformad jag på nåt sätt övertalad till att jag skulle välja det. Nu har jag blivit velig vet ej om jag vill ha dropp eller rund. Vad tycker ni är finast? Har satt upp bilder på buketter www.metrobloggen.se/Bridezillah

• Svar på tråden Har ni valt Brudbukett ?
  • Emelieca

Jag tyckte den högra på sjätte raden var fin(vita och orangea rosor). men det beror ju lite på klänning och färgtema m.m.

• saraodanne

Den med bara vita rosor i (högra på andra raden) var ju helt underbar! Det är fint med en liten boll också, jag var på ett bröllop där bruden hade en sån fast den låg liksom i handen, hängde inte i ett snöre. Det var unikt och jättesött!

• Nippran

Jag har tänkt att ha en som går i gul/orange och rött med mycket grönt. Bland annat med solrosor, gul/orange ros - cirkus, röda chillifrukter, hängande murgröna som gör buketten mer droppformad samt band med röda chillifrukter.

• rannona

Nippran- vad coola färger du ahr valt. Tänkte också vara lite färgsprakande i början men ändrade nu till färgtemat cremevit, aprikos och guld.

Saraodanne- Bollen är jättesöt, det är häftigt när man har något unikt. En brud jag såg hade en gång en stoooor droppformad bukett ända ner till marken. Den måste havägt massor, men snacka om att den blev uppmärksammad o beundrad av ALLA.

• Luucie

Min vänninna gjorde ett förslag till mig på en "cascade" det var en bukett med nassa olika blommor som liksom "rann" ner. Inte så droppformat alltså utan med i olika etapper...Skitsvårt att förklara och jag har inte sett något liknande någonsin faktiskt. Jättevackert och tufft samtidigt.

Annars gillar jag runda buketter och jag ska ha en sån.

Gillade den som var längst ner till höger (tror jag) som var rund men hade nån stålgrej? på som hängde ner.

• Nippran
    rannona skrev 2009-03-15 22:34:32 följande:
    Nippran- vad coola färger du ahr valt. Tänkte också vara lite färgsprakande i början men ändrade nu till färgtemat cremevit, aprikos och guld.Saraodanne- Bollen är jättesöt, det är häftigt när man har något unikt. En brud jag såg hade en gång en stoooor droppformad bukett ända ner till marken. Den måste havägt massor, men snacka om att den blev uppmärksammad o beundrad av ALLA.
    Tack!
    Jag såg en liknande bukett hos dem vi ska beställa brudbuketten av. Jag tyckte att chillifrukterna var jättehäftiga...lite eller rättare sagt mycket krydda behövs i äktenskapet ;)
  • Sååå lurade

japp jag har bestämt sedan länge. vita blommor är enda alternativet för mig rosor och fresia tror jag det blir och jag har valt en lite asymetrisk droppe. Inspirationsbuketten finns i galleriet... Jag tycker de runda buketterna blir för kompakta och stela. Jag har en ganska strikt och grafisk klänning i svart och vitt och vill mjuka upp intrycket med lite livfullare blommor. så tänkte jag när jag bestämde mig...

• rannona

Nippran- haha krydda e bra;) åh det är så modigt att ha med inslag av frukt och grönt i buketten. Såg en gågn en med JORDGUBBAR i fatta vad gulligt.

• Nippran
    rannona skrev 2009-03-15 23:06:27 följande:
    Nippran- haha krydda e bra;) åh det är så modigt att ha med inslag av frukt och grönt i buketten. Såg en gågn en med JORDGUBBAR i fatta vad gulligt.
    Min karl tyckte att det passade mig utmärkt - ser snäll ut men tugga fel så bränns det, hehe. Coolt med jordgubbar! Hon som vi pratade med i butiken hade använt kiwi en gång...
  • rannona

Luucie skrev 2009-03-15 22:46:57 följande:

Min vänninna gjorde ett förslag till mig på en "cascade" det var en bukett med nassa olika blommor som liksom "rann" ner. Inte så droppformat alltså utan med i olika etapper...Skitsvårt att förklara och jag har inte sett något liknande någonsin faktiskt. Jättevackert och tufft samtidigt.Annars gillar jag runda buketter och jag ska ha en sån.Gillade den som var längst ner till höger (tror jag) som var rund men hade nån stålgrej? på som hängde ner.
    [/citat]

Låter vackert med din vänninas ide;) Men rund blombukett är så gulligt:) håller med den med gulstålgrej är väldigt unik

Sååå lurade skrev 2009-03-15 22:55:39 följande:
    [citat]
    japp jag har bestämt sedan länge. vita blommor är enda alternativet för mig rosor och fresia tror jag det blir och jag har valt en lite asymetrisk droppe. Inspirationsbuketten finns i galleriet... Jag tycker de runda buketterna blir för kompakta och stela. Jag har en ganska strikt och grafisk klänning i svart och vitt och vill mjuka upp intrycket med lite livfullare blommor. så tänkte jag när jag bestämde mig...
    Bra tänkt det här med att mjuka upp med blommorna;) Såg bilderna kommer bli så snyggt.
  • Lajsan

Japp, har valt, är gift bild finns i galleriet, tror man får välja bukett lite efter vad för typ av klänning du ska ha, har du tex en jättemaffig klänning så skulle en liten rund bukett försvinna osv. Lycka till.

• Prazzen
    SimonCaro skrev 2009-03-14 15:02:28 följande:
    Mer bilder på buketter i alla färger turbojennys.blogg.se
    Gillade verkligen blommorna du hade på din blogg.
    Den första var nog min favorit
  • didis

Något i stil med den buketten Passionblomman gjorde åt mig (i galleriet)??

Luucie skrev 2009-03-15 22:46:57 följande:
    Min vänninna gjorde ett förslag till mig på en "cascade" det var en bukett med nassa olika blommor som liksom "rann" ner. Inte så droppformat alltså utan med i olika etapper...Skitsvårt att förklara och jag har inte sett något liknande någonsin faktiskt. Jättevackert och tufft samtidigt.
  • Livaa

Jag vet inte alls hur min ska se ut... tänkte mig något vildvuxet, somrigt... Ranunkel och kanske anemoner? Väldigt enkelt.. kanske knutet med ett rått, repliknande snöre...

• Luucie
    didis skrev 2009-03-16 16:49:37 följande:
    Något i stil med den buketten Passionblomman gjorde åt mig (i galleriet)??
    Nej inte som den...men den var verkligen jättefin! Och ni var jättefina och stort grattis!!!!
    Jag hittar inte bilden hon skickade mig men jag har bett att hon ska skicka den igen.
  • Toblerone

Gillade verkligen den med 3 prästkragar (?) i. SKITFIN!

Svar på tråden Har ni valt Brudbukett ?