Inlägg från: rannona |Visa alla inlägg
  • rannona

Har ni valt Brudbukett ?

Nu är det så att jag har lite panik över brudbukett valet. Jag träffade floristen för två veckor sen och han tyckte att jag skulle ha en droppformad jag på nåt sätt övertalad till att jag skulle välja det. Nu har jag blivit velig vet ej om jag vill ha dropp eller rund. Vad tycker ni är finast? Har satt upp bilder på buketter www.metrobloggen.se/Bridezillah

• Svar på tråden Har ni valt Brudbukett ?
  • rannona

Nippran- vad coola färger du ahr valt. Tänkte också vara lite färgsprakande i början men ändrade nu till färgtemat cremevit, aprikos och guld.

Saraodanne- Bollen är jättesöt, det är häftigt när man har något unikt. En brud jag såg hade en gång en stoooor droppformad bukett ända ner till marken. Den måste havägt massor, men snacka om att den blev uppmärksammad o beundrad av ALLA.

• rannona

Nippran- haha krydda e bra;) åh det är så modigt att ha med inslag av frukt och grönt i buketten. Såg en gågn en med JORDGUBBAR i fatta vad gulligt.

• rannona

Luucie skrev 2009-03-15 22:46:57 följande:

Min vänninna gjorde ett förslag till mig på en "cascade" det var en bukett med nassa olika blommor som liksom "rann" ner. Inte så droppformat alltså utan med i olika etapper...Skitsvårt att förklara och jag har inte sett något liknande någonsin faktiskt. Jättevackert och tufft samtidigt.Annars gillar jag runda buketter och jag ska ha en sån.Gillade den som var längst ner till höger (tror jag) som var rund men hade nån stålgrej? på som hängde ner.
    [/citat]

Låter vackert med din vänninas ide;) Men rund blombukett är så gulligt:) håller med den med gulstålgrej är väldigt unik

Sååå lurade skrev 2009-03-15 22:55:39 följande:
    [citat]
    japp jag har bestämt sedan länge. vita blommor är enda alternativet för mig rosor och fresia tror jag det blir och jag har valt en lite asymetrisk droppe. Inspirationsbuketten finns i galleriet... Jag tycker de runda buketterna blir för kompakta och stela. Jag har en ganska strikt och grafisk klänning i svart och vitt och vill mjuka upp intrycket med lite livfullare blommor. så tänkte jag när jag bestämde mig...
    Bra tänkt det här med att mjuka upp med blommorna;) Såg bilderna kommer bli så snyggt.
Svar på tråden Har ni valt Brudbukett ?