då får vi hoppas att du får bra besked nu då!
Sonja68 skrev 2009-03-17 22:04:11 följande:
Var in till floristen idag. Den jag var hos förut, som skulle ha 350 kr i konsultationsavgift och sedan från 800 kr och uppåt, gick jag inte tillbaka till. Av den anledningen att där alltid är så mycket folk som "nyfikar" sig (bor i en småstad) och man känner sig så stressad. Jag har därför varit i kontakt med vår Interflorabutik istället. Frågade direkt rakt ut om de tar konsultationsavgift om man redan vet ungefär vad man vill ha, har bilder osv. De svarade att självklart får man fråga om råd ang buketten utan någon avgift. Däremot tar de betalt för jobbet att binda buketten. Fair enough! Vågade mig in idag och insåg att Gerbera är större än jag tänkt mig, och dyrare!! Germini var mer i rätt storlek. Tjejen som normalt gör brudbuketterna var inte där så jag ska in dit imorgon igen. Men jag lämnade mina bilder, beskrev vad jag ville ha och de föreslog en blandning med Gerbera och Germini för att få "rätt" färger, storlek och pris på buketten. Jag var ärlig och sa hur mycket min budget tillåter att jag lägger på buketten. Spännande imorgon och få höra vad hon föreslår. HÅll tummarna att det går bra. De sa precis som Humlan66 och Passionsblomman att själva jobbet för buketten inte är det allra dyraste, det är ingen svår eller speciellt tidsödande bukett.