Jag lånar ut...
Ånej, det är jag som har gjort precis allt! Han är projektledare
Ånej, det är jag som har gjort precis allt! Han är projektledare
Jag ska försöka ordna så att det går att söka i beskrivningen också. Den funktionen kommer i en senare "release"
En liten uppdatering från gårdagen: Jag fick igång databasen, så ikväll kommer ni nog iaf att kunna registrera er och logga in. Jag hör av mig här när ni kan börja registrera er!
Skitbra idé! Det ska jag definitivt lägga till som sökkriterie
Jag tänkte att jag gör så här:
När man lägger in sina artiklar för utlåning, så får man där ange vilken färg de har (om de har någon färg) och sedan lägger jag till ett sökattribut "Färg", så att de som vill kan söka på färg, annars anger man bara "alla färger".
Som det kommer att fungera nu för tillfället, så har jag inte satt någon begränsning som gör att man måste låna ut för att få låna. Det är en bra funktion, men lite trixig att implementera, så det tar nog en liten stund innan funktionen finns...
Alltså tillsvidare, så kommer alla att kunna låna av alla utan krav på att man har lånat ut tidigare.
Tycker att en depositionsavgift var en bra idé. Det är ju som sagt många som inte har gift sig än som kommer att använda sig av sidan (för de som redan har gift sig behöver ju inte låna...) och då är det ju lite olyckligt ifall man inte får låna för att man inte har något att låna ut; Lite av en ond cirkel...
Tanken med sidan var egentligen bara att förmedla information och inte att vara ett administrativt verktyg. Tror dessutom inte att jag har den tid det krävs för att kunna hålla en respektabel nivå på sidan (har ett heltidsjobb därutöver ), men jag ska göra mitt bästa för att det skall fungera så bra som möjligt såklart.
Min idé är att när man hittat något som man vill låna, så skickar man ett mail från sidan (från ett färdigt formulär) till den användare som man vill låna av. Användaren som lånar ut blir på så sätt anonym och kan själv välja att svara på mailet (mailadressen till den som vill låna bifogas i mailet) eller låta bli. Hur man väljer att sköta själva utlåningen tänkte jag överlåta till var och en att bestämma om.
Man skulle kunna ha något sorts betygssystem också på "lånarna" där de som lånar ut kan kommentera hur låningen har gått; om lånaren har lämnat tillbaka i tid, om sakerna är hela osv. Detta skulle jag nog kunna ordna...
Fasen, det blir bara knas med databasen. Jag försöker igen imorgon, nu är det helg!
Helt rätt! Jag tänkte då bara låna ut mina grejer, utan varesig deposition eller id-handlingar, men alla får ju såklart göra det på det sätt de känner sig trygga med.
Man får väl räkna med ett visst svinn när man lånar ut. Men vad tusan, ska mina 78 champagneglas bara stå där och damma i hyllorna för evigt, för att sedan gå i kras på någon blöt tillställning som ingen har något minne av senare? Nä, då är det ju mycket roligare om mina glas får glädja någon som kommer ihåg det
Sen är ju en liten dröm med mitt lilla projekt att något brudpar därute kan få låna ihop till ett helt gratis bröllop, tänk vad roligt det skulle vara!
Hoppsan, du var nog lite för snabb för mig Fixade registreringsfunktionen igår kväll, men har inte hunnit med inloggningsfunktionen idag. Troligtvis ikväll så kommer du att kunna logga in! Vad kul att du registrerat dig
Jag arbetar med sidan nu, så det kan fattas lite grejer...