Inlägg från: Jojjo82 |Visa alla inlägg
  • Jojjo82

Jag lånar ut...

Registrering- och login-sidor är klara, så ni som inte registrerat er än kan göra det nu! Ni som testat att registrera er och kan logga in är registrerade och behöver inte göra det igen. Nu är ni 20 st registrerade användare! Vad kul att ni är så engagerade tjejer (bara tjejer hittills )!

Jag är snart färdig med låna-ut-sidan, så snart kan ni börja lägga in grejer för utlåning. Söksidan blir jag nog klar med imorgon eller ikväll. Jag hör av mig när ni kan börja söka.

Tack för allt fint gensvar!

• Jojjo82

Ok tjejer, nu kan ni börja låna ut era grejer! Söksidan arbetar jag med nu, så ni kan än så länge inte söka efter grejer att låna, men det är ju bra om vi fyller databasen med grejer först, så man hittar något när man söker.

"Mina sidor" är också hyffsat färdig, så ni kan se de uppgifter som är loggade om er och vilka annonser ni lagt upp.

Skulle det vara något problem, eller om ni vill ändra på en annons eller era uppgifter, så kan ni maila till adressen som står längst ner på sidan. Ni kommer snart att kunna ändra på era uppgifter själva.

• Jojjo82

Om en moderator säger att jag får göra det, så gör jag det

J D skrev 2009-04-22 08:41:37 följande:

Åh, kan du inte lägga upp hemsidesadressen i trådstarten?
  • Jojjo82

Det stämmer att låna-delen av sidan inte ligger uppe än. Än så länge kan man bara låna ut grejer. Jag ska jobba med låna-sidan ikväll, men kan inte lova att den kommer igång ikväll, ska göra mitt bästa.

giz83 skrev 2009-04-22 10:58:40 följande:
    den har nog inte hunnit komma igång riktigt...hon skulle ev fixa det ikväll eller imorn...så det är bara att hålla sig till tåls ett tag till...hihi
  • Jojjo82

Hej alla!
    Nu kan ni börja söka efter grejer att låna! Tyvärr så är saken den att det inte är någon som har lagt in några annonser än (förutom jag ), så ni kommer till en början inte att hitta så mycket. Jag ska fixa en mailfunktion ikväll som gör att ni kan kontakta utlånaren från hemsidan om ni vill låna.

Om ni har någonting att låna ut, så lägg in det under låna-ut-fliken, så finns det något att söka efter i databasen.

Om ni vill söka efter allt som finns inlagt, så väljer ni bara att fylla i datum-fältet. Lycka till!

• Jojjo82

Hur man väljer att låna ut grejerna låter jag vara upp till var och en att bestämma. Jag ska fixa en mailfunktion ikväll som gör att man kan kontakta vilken användare som helst från hemsidan och skicka ett mail till henne.
    Fortsätt att kolla regelbundet under dagen om det kommit in fler grejer att låna ut. Du har möjligtvis inte något att låna ut efter ditt bröllop? Man behöver inte ha gift sig än för att kunna registrera grejer att låna ut. Jag gifter mig om EXAKT en månad!!! Tjohooo

giz83 skrev 2009-04-23 08:55:29 följande:
    jojjo82--> kom på en sak till...om man inte bor i närheten av där folk bor, och vill låna iaf...kan man skicka sakerna då? ska man ta kontakt med personen som lånar ut?
  • Jojjo82

Bildfunktionen är inte aktiverad än. Jag måste kolla med webhotellet jag har om jag kan köpa till lite extra diskplats för bilder. Just nu har jag den minsta diskplatsen och då rymms det inte så många bilder i databasen...

giz83 skrev 2009-04-23 08:57:57 följande:
    jojjo82--> kom på en sak till. går det att göra så man kan lägga upp bilder på dem? eller ska man maila utlånaren och be om bilder?
  • Jojjo82

Åh, men tack så mycket
    Jag är konsult inom 3D-CAD och PLM och det betyder att jag hjälper konstruktörer att rita upp lastbilar i ett 3D-program på datorn

Eftersom jag är konsult, så jobbar jag på annan ort på vardagarna och har därför en massa ensamtid på vardagskvällarna.
    Dock så blir det ingen programmering på helgerna, för då pussar jag på min m2b!
    Själva programmeringen är bara ett stort intresse och jag har en massa liknande projekt på gång förutom delarmedmig.se, som vi får se om det blir något av...

Det är bara så himla roligt att jag fått så'n respons på sidan och att den nu är uppe i över 50 registrerade användare!

lottis77 skrev 2009-04-23 11:00:26 följande:
    Jojjo82, Jag blir imponerad av dina kunskaper och att du sitter på kvällarna och lägger ned så mycket tid!! Blir nyfiken, vad jobbar du med? Eller är du bara så här duktig ändå!? Bra jobbat, iallafall!
  • Jojjo82

Det är en jättebra idé verkligen! Jag ska undersöka om det går att fixa.

J D skrev 2009-04-23 12:50:21 följande:

Det är verkligen en jättebra idé och du har gjort ett fantastiskt jobb! Vet inte om jag har föreslagit det förut men en idé skulle kunna vara att man ordnar så att det finns en kalender intill det man vill hyra ut och så kan den som hyr ut rödmarkera de dagar som är uppbokade så slipper man maila och fråga i onödan (eller få en massa mail i onödan ). Vet dock inte alls hur jobbigt det är att fixa en sådan sak.
  • Jojjo82
    giz83 skrev 2009-04-23 13:15:35 följande:
    jojjo82--> nu kommer lilla korkade jag...vart skriver man att man vill låna då?*skäms så jag bara vill sjunka genom golvet*
    Ikväll kommer (förhoppningsvis ) funktionaliteten att man skall kunna maila den som lånar ut. Just nu så kan man bara se vad som finns att låna ut och vem som lånar ut, man kan alltså inte än kontakta utlånaren.
Svar på tråden Jag lånar ut...