• witt

Vågar ni ha diamantring på resa?

Hej ni som har köpt ring med många diamanter eller en stor diamant, som uppenbart har ett högt värde. Vågar ni ha den på er på resa, hur gör man egentligen? Vi ska på bröllopsresa i Kenya.

• Svar på tråden Vågar ni ha diamantring på resa?
  • Blessed

Under inga omständigheter i Nairobi! Inte ute i Mombasa heller. På hotellområdet vid kusten och safari ja, men med försiktighet.

• Aleta

Var det inte (huga) ett engelskt par som blev rånade på sin bröllopsresa (på någon paradisö) just pga ringarna?
    Hon dog, han överlevde...hellre ett par veckor utan ringar.

• witt

Tack snälla för alla tips, jag lämnar helalliansringen hemma. Förlovningsringen (den har visserligen en diamant runt 10000 kr den också, men den är ändå mer diskret) får följa med och komma fram till middagar på hotellet och liknande. Längtar som bara sjutton till resan. :)

• witt

Hjälp! (Ang det engelska paret)
    Det gäller att inte stressa upp sig för mycket bara...

• Fia och Alex

Vi har tänkt åka till Thailand och jag lämnar nog ringarna hemma. Jag har diamanter i båda ringarna och vem vet med stöldrisk osv som ni säger... Och när man går på marknader osv och man använder händerna synligt hela tiden.. Kan ju bli "lockande" för tjuvar...

• TinkieWinkie

oj! inte tänkt på. Jag kommer vilja ha min ring på mig, åker till Thailand. Jag får väl snurra ringen så diamanterna hamnar inne handen (alliansring)

Kan man verkligen tappa den när man badar?? Jag har alltid haft min förlovningsring på mig vad jag än gjort

• 20090725

jag skulle aldrig tappa min ring. har kanske lite konstiga fingrar, men den sitter lite löst lägns tin men när jag skall ta av den behöver jag typ massa tvål för att den skall komma över knogen, samma sak för min blivande, jag kommer att ha båda mina på mig, men jag har baa en väldigt enkel med en liten diskret diamant på.

• Red Scarlet

Det är väl olika om man är orolig för att tappa dem, vissa har på sig sina ringar vad de än gör och de sitter som berget.

Jag skulle nog ha ganska lätt för att tappa mina ringar, de är breda och flacka, har tunga diamanter och sitter inte supertajt om fingrarna. Skulle jag bada kanske de skulle glida av, för att inte tala om ficktjuvar som lätt skulle kunna distrahera mig och glida ringen av fingret. Dessutom kanske de tror att vi har mer pengar och dyra grejer om jag flashar dyra ringar (vilket vi inte har), och kanske rånar oss ordentligt. Nej fy vill inte riskera det på min bröllopsresa :(

• 20090725

ho, det med att de tror att man har mycket pengar är ju faktist väldigt sant, det har jag inte tängt på innan!
    däremot skulle de aldrig få av mig ringen utan att jag känner det...
    Red Scarlet skrev 2009-03-28 17:39:42 följande:

Det är väl olika om man är orolig för att tappa dem, vissa har på sig sina ringar vad de än gör och de sitter som berget.Jag skulle nog ha ganska lätt för att tappa mina ringar, de är breda och flacka, har tunga diamanter och sitter inte supertajt om fingrarna. Skulle jag bada kanske de skulle glida av, för att inte tala om ficktjuvar som lätt skulle kunna distrahera mig och glida ringen av fingret. Dessutom kanske de tror att vi har mer pengar och dyra grejer om jag flashar dyra ringar (vilket vi inte har), och kanske rånar oss ordentligt. Nej fy vill inte riskera det på min bröllopsresa :(
  • TinkieWinkie

Tunga diamanter? Menar du tunga, som att de väger mycket? Ser framför mig diamanter stora som makadam

• Red Scarlet
    TinkieWinkie skrev 2009-03-28 17:46:30 följande:
    Tunga diamanter? Menar du tunga, som att de väger mycket? Ser framför mig diamanter stora som makadam
    haha menade att mina ringar var tunga OCH hade stenar. Ringarna är tunga och kantiga och det gör att de skulle kunna glida av lättare. Har inte jättestora stenar direkt men allt ihop väger ju en del ;P
  • MysanX

Om hotellet inte har en safe så be att få lägga i hotellets egna kassaskåp. Lägg då ringen i en lite tygpåse eller nåt.
    Kommer den bort då så är det hotellets försökring som går in och täcker. Många hotell är väldigt måna om att smycken skall låsas in och tillhandahåller med glädje sitt eget kassaskåp.

• Hemlig2009

Jag kommer nog lämna mina ringar hemma när jag åker på sol- och badsemester, har stenar i båda ringarna.

Men jag är ju så knäpp att jag är jättesugen att köpa två andra ringar i titan att ha på mig vid resor. Vet precis hur de skulle se ut, några stenar i den ena men inte alls till samma värde. 7000 kr för två ringar kanske är mycket att ha i reserv men jag skulle ju också även kunna ha dem ute i trädgården, ha ha.

• bridesilly

skulle ni våga lägga era ringar i ett kassaskåp som någon annan har hand om? det skulle jag vara alldeles för feg för och oroa mig konstant att det skulle hända något med den, nej min stannar hemma på utlandsresan

• Red Scarlet

Det känns som att om jag skulle lägga ringarna i ett kassaskåp då vet jag inte när jag skulle våga använda dem heller. Om vi är ute och äter en middag på kvällen, eller om vi går på stan kommer jag fortfarande att vara 'rädd' att bli av med dem så vet inte vart det skulle vara 'säkert' att ha på sig dem. Men det är smart att det finns säkerhetsboxar på hotellet iaf :)

Jag ska nog också köpa några billiga ringar vi kan ha som reserv och på sig mer till vardags och på resor för att visa att fingret(och tillhörande person) är upptaget(!). Typ i silver kanske, de kan ju inte kosta mer än 200:-/st :D

• Det stora Blå

Förlorade 2 ringar i Spanien för ganska länge sedan, visserligen inga dyra ringar men de hade ett affektionsvärde.
    Tog av mig dom på en toalett när jag tvättade händerna, och glömde sedan att ta på dem i brådskan (kanske oxå beroende på champagnen ).

• Red Scarlet

Det stora Blå skrev 2009-03-29 16:58:01 följande:

Förlorade 2 ringar i Spanien för ganska länge sedan, visserligen inga dyra ringar men de hade ett affektionsvärde.Tog av mig dom på en toalett när jag tvättade händerna, och glömde sedan att ta på dem i brådskan (kanske oxå beroende på champagnen ).
    Aww...:((
Svar på tråden Vågar ni ha diamantring på resa?