• Nippran

Barn

Min man har en dotter på 6 år sedan tidigare. Jag kallas oftast för mitt förnamn, men att jag är bonusmamma. Dotter får heller inte kalla mig för annat än mitt namn enligt mamman. Vi har då sagt att det är endast hon (dottern) som bestämmer vad hon ska kalla mig för, ingen annan.

• Nippran
    altervattnet skrev 2009-03-22 18:57:18 följande:
    Ja mamman blev sur, har haft jättesvårt att komma överens med henne och det har slutat med att jag har viftat med vit flagg, om du förstår vad jag menar, och hon har hela tiden hittat på nya saker att dra upp.. suck.. så vi kommer inte överens och jag har gett upp att ens förska..
    Det är samma här. Jag slutade försöka då det inte ens går att tacka henne för något som hon har gjort utan att få en sur blick nerifrån och upp med kommentaren "jag gör allt för min dotter bara så du vet det.." Numera håller jag mig neutral i all kontakt förutom då hon gör saker som drabbar dottern negativt.
    Kan tilläggas att vi har dottern 50/50, en vecka i taget.
  • Nippran
    altervattnet skrev 2009-03-23 09:57:00 följande:
    Då är vi i samma båt nästan.Försökte få en bra kontakt med mamman från början, för barnens skull, men när man bara får skit så orkar man inte älta det längte. Antagligen var mamman fortfarande sårad av separationen och ville göra allt för att våran relation skulle gå åt helvete sedan att dottern pratade mycket om mig gjjorde väl inte saken bättre....Sedan förbjöd hon dottern att göra vissa saker med mig, mutade henne med att stanna hemma istället för att fara till oss.. satte på barnen skitiga trasiga kläder...*suckar*Det hela slutade med soc möten ... suck.. vuxna människor!!
    Det är ungefär det samma hos oss, ex att tösen har blivit tillsagd ex att hon inte ska älska oss och att det bara är mamma som älskar henne.
    Det var till en början massor med diskussioner kring kläder tills vi genom lock och pock fick henne att acceptera att splitta barnbidraget. Hämtning och lämning sker oftast på dagis för att undvika extra konflikter. Mängder med möten på familjerätten... Det har dock blivit bättre sedan det i stort sett inte ändras dagar och att det hålls konsekvent mot mamman. Innan blev det kaos med att man var skyldig dagar hit och dit. Hon brukar göra avräkning varje år...
  • Nippran
    20090725 skrev 2009-03-23 13:12:03 följande:
    oj skickades för tidigt!att de skull kalla mig för bonus mamma, hon hade sagt tänk när ni tycker jag e dum och elak enligt er, då kan ni ju bara ringa till jossan, så har ni ju en till!men de säger ju aldrig mamma till mig, men det kanske e lite enklare att förklara för klasskompisar och så när man har en titel på pappas/mammas nya fru/mandet måste vara jätte jobbigt att inte komma överens med sambons ex! jag å hans ex kom överäns från första dagen, de brukar oftast fira födelsedagar tillsammans, har vi barnen när de fyller år, så kommer deras mamma och man till oss å har de barnen när de fyller år så åker vi till dem!vi har också barnen varannan vecka! å ibland någon extra dag om deras mamma behöver å vi kan lämna de tidigare om vi behöver, det brukar aldrig vara några problem! hon kommer till och med att ta han om dem på bröllopsdagen, hon kommer och lämnar de lagom till kyrkan, sen kommen hon och hämtar dem i festlokalen! Även detta hennes idé för att vi skull e slippa tänka på det den dagen!
    Jag avundas dig också!!! Vi får hålla vårt datum mer hemligt pga att mamman lär hitta på nåt som gör att tösen inte ska kunna vara med. :(
  • Nippran
    TinkerBelle skrev 2009-03-23 21:32:29 följande:
    Han har en ny sen ett år tillbaka. Hjälpte ett tag, men sen föll han in i samma mönster igen. Kanske ska tillägga att han var den som startade vår seperation - han trodde aldrig att jag skulle fullfölja den dock - attans osisNippran - jag tror på struktur och att vara konsekvent! Känner igen mig så väl i det du skriver. När barnen blir äldre och vet när dem ska vara var mår dem bättre och det blir lättare.
    Min mans ex strulade runt och han tröttnade och fullföljde separationen. Vi har av och till svårigheter med tösen som är ledsen för saker som mamman gör/säger, så till den milda grad att vi har tom. övervägt en anmälan till soc.
  • Nippran

Altervattnet: Det gäller att hela tiden ligga steget före och som sagt kunskap är makt :) Min mamma jobbar inom vården och jag själv är socionom.... du kan ju tänka dig varför jag har varit bannlyst från mötena ;)

• Nippran
    altervattnet skrev 2009-03-27 10:18:20 följande:
    shit, vad liten !!! :) Hur kändes det då? var du aldrig osäker - typ :" va fan ger jag mig in i"Min har två barn som var 1-1,5 år gammal och 5 år..
    Min bonusdotter var 2,5 år när vi träffades.
    Jag hade vanan inne då jag har tidigare haft ett samboförhållande med en som hade två barn i 4 och 6 års åldern. Den tidigare bonusdottern är bjuden på vårt bröllop nu. Jag har haft kontakt med henne efter jag lämnade hennes pappa.
  • Nippran

Daniels B2B skrev 2009-04-21 18:42:04 följande:

Min sambo har en tjej på nio år, hon var 5 när vi träffades. Men alla ni bonusmammor, pratar ni om ngt gemensamt barn? eller hur ställer ni er till den frågan?
    Jodå, vi har pratat om att skaffa ett gemensamt barn en lite tid nu. Det har varit ganska så mycket med hans ex och mitt jobb hittills.
  • Nippran

Min m2b har haft mycket trassel med sitt ex så han har tvekat om att skaffa fler barn. Emellanåt kan han skämta och säga att det kan knappast bli lika trassligt med ett till barn med mig ;)
    Det är ju svårt för den som har haft problem med sitt ex att lita på att det inte blir samma situation igen...

• Nippran

Det handlar väl inte om att du skulle vara elak. Du har väl rätt att ändra dig och dessutom verkar han inte helt främmande för att ev skaffa barn om det skulle vara så.
    Det är ju ingen känsla som du direkt styr över heller...

Svar på tråden Barn