• Evepeve

Barn

Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.

• Svar på tråden Barn
  • altervattnet

Min m2b har två barn, jag har inga. När vi träffades var minstingen nästan 1,5 år gammal, nu fyller han snart 4 år och dottern fyller 8 i sommar
    :)

• bongen80

Jag har 2 sen tidigare, flicka 7 år, pojke 10 år o min M2b har en dotter på 13 år och nu så har vi en liten på 8 mån tillsammans.

• MulleNuh

Jag har en "egen" son och sen fick vi en dotter tillsammans..

Men oj. Sorry! Blev lite ot.. Kanske min karl borde skriva här ist!!

• miamedknuff

Jag har en son sen ett tidigare förhållande, han är 6 år. Min M2B har inga :)

• Kisseh

Min har en dotter som fyller två i maj. Hon kommer precis ha fyllt tre när vi gifter oss.

Vi blev tillsammans när hon var 2 månader så jag har verkligen fått vara med från början. Det känns skönt tycker jag.

• Evepeve

En fråga: vad kallar ni er? När jag säger styvmamma verkar folk tycka att det låter konstigt. Men det kanske för att jag är ung. Vad säger man annars, bonusmamma?

• soon and very soon

har inte separerat från barnens pappa o inte tänkt så heller men jag tycker att bonusmamma låter trevligare än styvmamma, mjukare på något sätt.

mina är 6 o 4 snart..

• bongen80

Jag skulle nog inte kalla mig någonting till min sambos dotter, vi har en kompisrelation. Hon har redan en mamma. Skulle aldrig gå in som en föräldraförebild. Ska väl tillägga att hon är hos oss högst 1 helg i månaden.
    Men för att svara på din fråga så, bonusmamma låter lite trevligare tycker jag.

• 090208

Nat som jag tycker later alldeles super-trevligast att saga:
    "Bonus-dotter".
    bongen80, forstar hur du resonerar. Men att ha ett bonus-barn, harligt det later!
    Eller??

• altervattnet

Min sambos dotter frågade mycket , vad ska jag kalla dig `? Jag sa att hon fick kalla mig för vad hon ville. Dock så blev hennes mamma sur på henne om hon sa bonusmamma så respekt för mamman så säger vi bara mitt namn.
    Tänker inte agera mamma åt barnen, dom har redan en mamma.

Svar på tråden Barn