Barn
Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.
Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.
Kan nog vara av olika skäl men det handlar nog mycket om att dem inte har avslutat och gått vidare - min egen teori.
Sen kan det ju vara som i mitt fall att man varit tillsammans med ett kontroll freak som fått sin stolthet överkörd och till varje pris vill bevisa att dem fortfarnade har makten. När inte det funkar så börjar dem utnyttja barnen som är känslomässigt bundna till dem och lätta att manipulera och ge skuldkänslor.
Ack så många föräldrar som skulle behöva läsa föräldrar balken och socialtjänstens handbok om "barnens bästa" som skall ligga till grund och vara vägledning i alla beslut en förälder tar för ett barn.
Så sant så sant.
men tror att det är som du säger i ditt andra inlägg, att det handlar om att personen inte har gått vidare. Därför är det nog vanligare att det är den som "har blivit dumpad" som beter sig illa.
Vi har ju märkt en betydlig skillnad nu när exet har träffat en ny också. Innan fick min blivande kriga för att ens få träffa sin dotter och nu passar det minsann att han tar henne extra dagar osv. Men det passar ju oss utmärkt för vi vill ju träffa det lilla hjärtat så mycket vi bara kan.
Han har en ny sen ett år tillbaka. Hjälpte ett tag, men sen föll han in i samma mönster igen. Kanske ska tillägga att han
var den som startade vår seperation - han trodde aldrig att jag skulle fullfölja den dock - attans osis
Nippran - jag tror på struktur och att vara konsekvent! Känner igen mig så väl i det du skriver. När barnen blir äldre och vet när dem ska vara var mår dem bättre och det blir lättare.
Är det bara jag som blir lite svartsjuk ibland? Inte på barnet såklart utan på att när vi skaffar barn kommer det vara första gången för mig men han kommer redan ha gått igenom det med någon annan?
Nu kanske ni tycker jag är dum...kanske bara är jag....?