Barn
Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.
Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.
Blev mamman sur??? Jaha, da blir det val pappas fru da. Samma klang som styvmor tycker jag.
Jag ska gifta mig med en man som har en son och två döttrar sen tidigare. Jag har en son sen tidigare och tillsamsn har vi en dotter
Jag har alltid tänkt att styvmamma är vad man kallas om den biologiska modern inte är i livet. Kanske är helt fel dock.
Jag har också svårt att veta vad jag ska kalla mig. Speciellt ibland när jag har ringt dagis har det blivit knasigt."Hej, det här är XX's pappas fästmö"
Men på dagis är dom väl van antar jag. (Kanske ska tillägga att vi har henne varannan helg och en dag varje vecka, så det händer att jag hämtar på dagis, det är därför jag ringer dit. inte för att småprata :p )
Dottern kallar mig Nanna. Från början kunde hon inte säga Johanna så då blev det Nanna och sen har det hängt kvar.
Många bra tankar. Jag tänker mig absout inte heller som nån form av mamma men dock är man ju en del av varandras liv. När hon då bara kallar mig för mitt namn är det ju svårt för utomstående att veta om jag är mamman eller en mycket äldre syster, barnvakt osv. Då kan det vara bra att det finns nåt att säga som alla förstår. Tycker nog inte att det finns nått riktigt bra ord. Men bonus är nog det bästa...?
Min man har en dotter på 6 år sedan tidigare. Jag kallas oftast för mitt förnamn, men att jag är bonusmamma. Dotter får heller inte kalla mig för annat än mitt namn enligt mamman. Vi har då sagt att det är endast hon (dottern) som bestämmer vad hon ska kalla mig för, ingen annan.
Min blivande mans ex försökte förbjuda mig att göra sådant också men vi har fösökt förklara för mamman att om jag hämtar på dagis är det ju inte för att jävlas med henne, utan t.ex för att dottern ska slippa vara där från 06.30-16.30 på kvällen och det håller hon ju med om att det är bättre för lilltjejen.
men det har varit en jäkla massa problem fram och tillbaka får jag vä lov att säga. Nu har hon träffat en ny så nu är hon lite gladare :p
Dock har vi rykt ihop ett par gånger men för dotterns skull försöker vi bete oss. Jag vet ju om att jag inte är flickans mamma och jag försöker aldrig ta den rollen heller.
Dock är väl det mer ur egoistisk synpunkt då jag vill spara "mamma" tills vi skaffar egna barn. Däremot så ger jag henne självklart obegränsat med kärlek ändå