• Evepeve

Barn

Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.

• Svar på tråden Barn
  • 20090725

det e så vi har det oxå!

vet inte om det har med saken att göra, men det va precis så när vi va barn (jag och mina två äldre syskon) vi såg pappas nya som en extra mamma, sedan fick de en dotter, och min mamma tar fortfarande med henne på skidsemestrar när vi åker hela familjen, även om hon inte har något släktband till henne så tycker hon, men det e ju också eran syster! och har alltid stält upp som barnvakt om det skulle behövas! så för mig är det en självklarhet att hjälpas åt med alla barnen för att det skall kännas tryggt för barnen!

agtiwi skrev 2009-03-25 11:19:55 följande:
    Jag har en son sedan ett tidigare förhållande och två döttrar med min nuvarande! Min sons pappa träffade en tjej ett tag efter vi flyttat isär, men som tur är så tog det slut mellan dom efter ett par år.. Jag försökte under hela deras tid tillsammans få lite kontakt med henne och prata med henne, men det gick inte. Hon motarbetade hela tiden, och för mig är det viktigt att åtminstone få en uppfattning om den som delar min sons liv. Eftersom det inte gick så slutade det med att jag inte gillade henne. Tilläggas ska att min son inte gillade henne heller, detta utan min påverkan. Nu för tiden bor sonens pappa ihop med en annan kvinna som är helt underbar! Min son kallar henne både vid namn och bonusmamma! Han får kalla henne vad han vill det är inget som stör mig, sonen resonerar som så att de helger han är hos sin pappa så är det hans nya som är "mamma". Det har han ju rätt i på sitt vis! Sen är det så att vi bor nästan grannar så sonens pappas nya och jag brukar träffas och fika och på somrarna åker vi tillsammans och badar! Då tar vi även med sonens pappas yngre barn som hans ex är mamma till! Så här finns inga sura miner eller samarbetsproblem över huvudtaget och det är kanonskönt!!
  • altervattnet
    Nippran skrev 2009-03-24 22:28:08 följande:
    Altervattnet: Det gäller att hela tiden ligga steget före och som sagt kunskap är makt :) Min mamma jobbar inom vården och jag själv är socionom.... du kan ju tänka dig varför jag har varit bannlyst från mötena ;)
    aj aj aj , då förstår jag varför man inte vill ha med dig på ett möte !!! *asg*

Jag tog reda på allt möjligt, bla så fick min sambo hela journalen utskriven om allt som dokumenterats , den hade han med sig på soc mötet och konfronterade henne.

Lögner i sånna här fall brukar alltid komma fram....
  • altervattnet
    Kisseh skrev 2009-03-24 21:07:12 följande:
    Är det bara jag som blir lite svartsjuk ibland? Inte på barnet såklart utan på att när vi skaffar barn kommer det vara första gången för mig men han kommer redan ha gått igenom det med någon annan? Nu kanske ni tycker jag är dum...kanske bara är jag....?
    njäää.. svartsjuk kanske jag inte är men kanske rädd att jag kommer vara mer uppe i molnen än han..
    Visst ett nytt barn är alltid ett nytt barn och med mig så är det första gemensamma barn.. visst...
    Men nog måste det vara speciellt första barnet- första gången, allt är nytt och allt är inte på " rutin" ( eller vad man nu ska kalla det för, hittar inget bra ord...)
    eller att man ska få höra " jag och xxx gjorde så här och det funkade alltid- gör så" då skulle jag känna mig riktigt överkörd.. visst han kanske menar det med all vänlighet men ja...
  • 090208

Blir sa irriterad pa dom "nya"! Min syrras ex traffade en ny tjej, men hon klarade inte av att han traffade min syster. Ibland nar han hamtade barnen stannade han pa fika osv osv. Nya tjejen tyckte han kunde ringa syrran nar han var pa parkeringen sa hon kunde skicka ner barnen.

Lyckligtvis ar han en bra kille som dumpade henne ratt snabbt. Jobbigt att inte kunna vara med pa barnens fordelsedagar t.ex.

(OT- Inte ville hon att han skulle vara med pa var farfars begravning heller, crazy... Det var han anda saklart.)

• Kisseh

Det är precis så jag menar. Svartsjuk är fel ord, du formulerade det perfekt =)

altervattnet skrev 2009-03-25 17:21:47 följande:
    njäää.. svartsjuk kanske jag inte är men kanske rädd att jag kommer vara mer uppe i molnen än han.. Visst ett nytt barn är alltid ett nytt barn och med mig så är det första gemensamma barn.. visst...Men nog måste det vara speciellt första barnet- första gången, allt är nytt och allt är inte på " rutin" ( eller vad man nu ska kalla det för, hittar inget bra ord...)eller att man ska få höra " jag och xxx gjorde så här och det funkade alltid- gör så" då skulle jag känna mig riktigt överkörd.. visst han kanske menar det med all vänlighet men ja...
  • altervattnet
    Kisseh skrev 2009-03-25 18:48:59 följande:
    Det är precis så jag menar. Svartsjuk är fel ord, du formulerade det perfekt =)
    hur många barn har din karl?
  • altervattnet
    090208 skrev 2009-03-25 17:28:23 följande:
    Blir sa irriterad pa dom "nya"! Min syrras ex traffade en ny tjej, men hon klarade inte av att han traffade min syster. Ibland nar han hamtade barnen stannade han pa fika osv osv. Nya tjejen tyckte han kunde ringa syrran nar han var pa parkeringen sa hon kunde skicka ner barnen.Lyckligtvis ar han en bra kille som dumpade henne ratt snabbt. Jobbigt att inte kunna vara med pa barnens fordelsedagar t.ex.(OT- Inte ville hon att han skulle vara med pa var farfars begravning heller, crazy... Det var han anda saklart.)
    Men vilken knasig dam, antagligen handlade det om osäkerhet - är relationen verkligen slut... *suck*

Jag skulle känna mig grymt mycket lugnare om det fungerade bättre mellan min m2b och hans x- för barnens skull... det har ju blivit mycket bättre men det kan alltid bli bättre..
  • Kisseh

Han har en dotter som är snart två. Vi blev tillsammans när hon var två månader. Din då?

altervattnet skrev 2009-03-26 16:06:30 följande:
    hur många barn har din karl?
  • altervattnet
    Kisseh skrev 2009-03-26 17:02:59 följande:
    Han har en dotter som är snart två. Vi blev tillsammans när hon var två månader. Din då?
    shit, vad liten !!! :) Hur kändes det då? var du aldrig osäker - typ :" va fan ger jag mig in i"
    Min har två barn som var 1-1,5 år gammal och 5 år..
  • Nippran
    altervattnet skrev 2009-03-27 10:18:20 följande:
    shit, vad liten !!! :) Hur kändes det då? var du aldrig osäker - typ :" va fan ger jag mig in i"Min har två barn som var 1-1,5 år gammal och 5 år..
    Min bonusdotter var 2,5 år när vi träffades.
    Jag hade vanan inne då jag har tidigare haft ett samboförhållande med en som hade två barn i 4 och 6 års åldern. Den tidigare bonusdottern är bjuden på vårt bröllop nu. Jag har haft kontakt med henne efter jag lämnade hennes pappa.
Svar på tråden Barn