Barn
Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.
Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.
det e så vi har det oxå!
vet inte om det har med saken att göra, men det va precis så när vi va barn (jag och mina två äldre syskon) vi såg pappas nya som en extra mamma, sedan fick de en dotter, och min mamma tar fortfarande med henne på skidsemestrar när vi åker hela familjen, även om hon inte har något släktband till henne så tycker hon, men det e ju också eran syster! och har alltid stält upp som barnvakt om det skulle behövas! så för mig är det en självklarhet att hjälpas åt med alla barnen för att det skall kännas tryggt för barnen!
Blir sa irriterad pa dom "nya"! Min syrras ex traffade en ny tjej, men hon klarade inte av att han traffade min syster. Ibland nar han hamtade barnen stannade han pa fika osv osv. Nya tjejen tyckte han kunde ringa syrran nar han var pa parkeringen sa hon kunde skicka ner barnen.
Lyckligtvis ar han en bra kille som dumpade henne ratt snabbt. Jobbigt att inte kunna vara med pa barnens fordelsedagar t.ex.
(OT- Inte ville hon att han skulle vara med pa var farfars begravning heller, crazy... Det var han anda saklart.)
Det är precis så jag menar. Svartsjuk är fel ord, du formulerade det perfekt =)
Han har en dotter som är snart två. Vi blev tillsammans när hon var två månader. Din då?