• Evepeve

Barn

Är det nån mer som ska gifta sig med en man som har barn? Min m2b har en dotter som är fem år. Roligt att dela erfarenheter om livet som styvfamilj.

• Svar på tråden Barn
  • altervattnet
    Nippran skrev 2009-03-27 20:34:24 följande:
    Min bonusdotter var 2,5 år när vi träffades.Jag hade vanan inne då jag har tidigare haft ett samboförhållande med en som hade två barn i 4 och 6 års åldern. Den tidigare bonusdottern är bjuden på vårt bröllop nu. Jag har haft kontakt med henne efter jag lämnade hennes pappa.
    kul att det verkar funka bra för er !
    :)
  • Kisseh

Jo lite så tänkte man väl men av naturliga skäl träffade jag henne inte så mycket i början. Det var ju först när hon var typ 6-7 månader som jag kunde börja träffa henne. Nu funkar allt jättebra mellan oss. Hon fyller två i maj och är en riktig kanontjej :)

altervattnet skrev 2009-03-27 10:18:20 följande:
    shit, vad liten !!! :) Hur kändes det då? var du aldrig osäker - typ :" va fan ger jag mig in i"Min har två barn som var 1-1,5 år gammal och 5 år..
  • altervattnet
    Kisseh skrev 2009-03-30 22:24:23 följande:
    Jo lite så tänkte man väl men av naturliga skäl träffade jag henne inte så mycket i början. Det var ju först när hon var typ 6-7 månader som jag kunde börja träffa henne. Nu funkar allt jättebra mellan oss. Hon fyller två i maj och är en riktig kanontjej :)
    Vad tyckte mamman om det då?
  • 090208

Tanker pa kidsen, ar det inte jobbigt och ledsamt om mamma/pappa har bott ihop med nagon i nagra ar, som sedan flyttar ut och "forsvinner".

Hande ju syrrans barn oxa. Deras pappa traffade en tjej som flyttade in i hans hus (dar syrran brukade bo) och hon hade hastar. Kidsen var jatteledsna nar hon flyttade, hon var tydligen jattegullig och kul med ridning saklart...

(Men VAD har egentligen jag i den har traden att gora...? )

• Daniels B2B

Min sambo har en tjej på nio år, hon var 5 när vi träffades. Men alla ni bonusmammor, pratar ni om ngt gemensamt barn? eller hur ställer ni er till den frågan?

• malininlove

De var en bra fråga. Min M2B har 3 barn en pojke på 15 och två tjejer på 12(tvillingar). Han har sakt att han inte vill ha fler barn. Själv e jag 31 och har aldeig varigt "mamma typen". Men de finns ju ingen som kan lova att min "klocka" inte börjar ticka.(även om de kanse inte finns så många år kvar för de) men då säger han bara at de får vi väll ta då iså fall, Men jag kan säga jag tror inte att han hade sakt nej om jag verkligen skulle vilja.

• Nippran

Daniels B2B skrev 2009-04-21 18:42:04 följande:

Min sambo har en tjej på nio år, hon var 5 när vi träffades. Men alla ni bonusmammor, pratar ni om ngt gemensamt barn? eller hur ställer ni er till den frågan?
    Jodå, vi har pratat om att skaffa ett gemensamt barn en lite tid nu. Det har varit ganska så mycket med hans ex och mitt jobb hittills.
  • Daniels B2B

Min sambo har tyvärr dåliga erfarenheter av detta med att skaffa barn, hans ex behöll tjejen som nu är nio och min blivande tog sitt ansvar...! men det var aldrig hans val. han har hela tiden sagt att han inte vill ha fler barn men jag har varit tydlig med att jag vill. Men i helgen så kom vi in på frågan igen och han kan tänka sig ett barn med mig så jag känner mig faktiskt som världens lyckligaste... Vi känner båda att det är nu eller aldrig annars så kommer vi att ha barn hela livet om ni förstår vad jag menar! :D

• Nippran

Min m2b har haft mycket trassel med sitt ex så han har tvekat om att skaffa fler barn. Emellanåt kan han skämta och säga att det kan knappast bli lika trassligt med ett till barn med mig ;)
    Det är ju svårt för den som har haft problem med sitt ex att lita på att det inte blir samma situation igen...

• malininlove

Jag känner mig lite rädd att en dag vilja ha barn, för tänk om allt strul med den tidigare mamman har gjort att han väljer att inte ha fler. Jag vill ju inte få ett barn som inte är önskat av båda sina föräldrar. och jag har ju alltid sakt att jag inte e sugen på barn. E de jag som e elak då om jag skulle ändra mig???

• Nippran

Det handlar väl inte om att du skulle vara elak. Du har väl rätt att ändra dig och dessutom verkar han inte helt främmande för att ev skaffa barn om det skulle vara så.
    Det är ju ingen känsla som du direkt styr över heller...

• Daniels B2B

Jag håller med Nippran, du har all rätt at ångra dig. Vi pratar lite då och då om barn. Det kanske blir som så att man lämnar bt familjelivsidan ;)

Svar på tråden Barn