• Clavi

Tät rund bukett, pioner?

Jag har tänkt mig en tät rund bukett i rosa. Älskar ranunkler men vi ska gifta oss den 13 juni så det funkar ju inte. Tänkte då pioner men de bilder jag sett är med stora utslagna pioner, jag är ju ute efter det där täta knoppiga inte det flikiga.

Bör jag byta blomsort? och till vad, är det rosor som funkar bäst?

• Svar på tråden Tät rund bukett, pioner?
  • WifeJune2009

Hej, Bra fråga. Jag har också tänkt mig ljusrosa + vita pioner. Bara. Men väldigt uslagna, och är rädd för att de inte ska vara så utslagna så det låter som att vi vill ha det motsatta. : ) Jag tycker personligen att det är väldigt fint med bara pioner. Jag hänger gärna kvar i din tråd, och ser om det kommer inspiration!

• passionsblomman

Antingen får du ju beställa att det ska vara knoppiga pioner-vilket då blir rätt dyrt att fylla en hel bukett med, eller så väljer du rosor, nejlikor eller Hortensia i din bukett istället. Du KAN eventuellt få tag i Ranunkler också om du har riktig tur. Men då kostar de garanterat mer än vad de gör nu under högsäsongen.

• Luucie

Tror nog att floristen ser till att man får knoppar om man vill det eller utslaget om man hellre vill ha det

• Clavi

Jag vill isf i princip bara ha knoppar och kan tänka mig att betala mer för det. Vilken lättnad. jag ska ha halverade limefrukter och antingen limegröna nejlikor eller santini också, vad tror ni om det?

• passionsblomman

Det låter fräscht och läckert! Det där behöver du absolut inte grubbla mer över-lägg din beställning bara!

Och sedan lägger du in bilder i galleriet!

Clavi skrev 2009-03-22 22:07:57 följande:
    Jag vill isf i princip bara ha knoppar och kan tänka mig att betala mer för det. Vilken lättnad. jag ska ha halverade limefrukter och antingen limegröna nejlikor eller santini också, vad tror ni om det?
  • Luucie

Gröna nejlikor är superfint!

• Clavi

Tack för svaret, nu känner jag mig lite lugnare.

passionsblomman skrev 2009-03-22 22:09:46 följande:
    Det låter fräscht och läckert! Det där behöver du absolut inte grubbla mer över-lägg din beställning bara! Och sedan lägger du in bilder i galleriet!
  • Anja 19 juli 2008

Jag hade en helt underbar rosa bukett, rund och tät som var det jag var allra nöjdast med utav allt, tror jag, på min bröllopsdag. Helt underbar. Finns bilder i mitt galleri.

Den bestod av rosa rosor i två olika nyanser tror jag, rosa gerbera, ceriserosa någonting och så vita små orkidéer? ocn några andra små ljuvliga vita blommor och limegröna småblommor av något slag, haha. Har inte en susning om vad det var men den var underbar, rund och mycket rosa

Finns bild i mitt galleri och även här i min blogg.

anjasvardagsblogg.blogspot.com/2009/03/gift-i-8-manader.html

• Anja 19 juli 2008

Ah såg nu att du redan löst problemet. Pioner är underbara. Det ville jag egentligen ha, men det var för sent för mig (gifte mig 19 juli) men jag är så nöjd i efterhand. (det tror jag att man blir hur som helst). Men när jag öppnade kartongen och fick se bukett, näbbukett och coursage som min väninna hämtat åt mig hos floristen så började jag nästan tjuta. Tappade andan av hur vacker jag tyckte den var. Kändes så grymt bra. Var livrädd att jag skulle bli besviken eftersom jag var skitjobbig med hur jag ville ha den och så rädd att inte ha gjort mig förstådd

Svar på tråden Tät rund bukett, pioner?