• Clavi

Tät rund bukett, pioner?

Jag har tänkt mig en tät rund bukett i rosa. Älskar ranunkler men vi ska gifta oss den 13 juni så det funkar ju inte. Tänkte då pioner men de bilder jag sett är med stora utslagna pioner, jag är ju ute efter det där täta knoppiga inte det flikiga.

Bör jag byta blomsort? och till vad, är det rosor som funkar bäst?

• Svar på tråden Tät rund bukett, pioner?
  • passionsblomman

Du har vita dendrobiumorkidéer, vita Flox, limefärgad Daggkåpa och rosa "heaven"-rosor, och rosa germini. Den cerise blomman ser jag dåligt, men det skulle kunna vara klematis...
    jag håller med om att den är vacker!

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-03-22 22:18:22 följande:

Jag hade en helt underbar rosa bukett, rund och tät som var det jag var allra nöjdast med utav allt, tror jag, på min bröllopsdag. Helt underbar. Finns bilder i mitt galleri. Den bestod av rosa rosor i två olika nyanser tror jag, rosa gerbera, ceriserosa någonting och så vita små orkidéer? ocn några andra små ljuvliga vita blommor och limegröna småblommor av något slag, haha. Har inte en susning om vad det var men den var underbar, rund och mycket rosa Finns bild i mitt galleri och även här i min blogg.anjasvardagsblogg.blogspot.com/2009/03/gift-i...
  • Clavi

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-03-22 22:20:46 följande:

Ah såg nu att du redan löst problemet. Pioner är underbara. Det ville jag egentligen ha, men det var för sent för mig (gifte mig 19 juli) men jag är så nöjd i efterhand. (det tror jag att man blir hur som helst). Men när jag öppnade kartongen och fick se bukett, näbbukett och coursage som min väninna hämtat åt mig hos floristen så började jag nästan tjuta. Tappade andan av hur vacker jag tyckte den var. Kändes så grymt bra. Var livrädd att jag skulle bli besviken eftersom jag var skitjobbig med hur jag ville ha den och så rädd att inte ha gjort mig förstådd
    Fin bukett men ajg tänker mig en mkt tätare, striktare bukett.
  • Anja 19 juli 2008

Passionsblomman

Tack (är själv ingen blomkunnig person)

Clavi

Förstod nästan det. Pioner i knopp blir ju jättefint!

• WifeJune2009

Passionsblomman: du är ju fantastisk! Tänk att vi har tillgång till din blom expertis, alldeles strålande!! : )

• passionsblomman

Vad gulligt sagt! *glad och lite geneerad*

WifeJune2009 skrev 2009-03-23 21:30:27 följande:
    Passionsblomman: du är ju fantastisk! Tänk att vi har tillgång till din blom expertis, alldeles strålande!! : )
  • indy500

Kan man få tag i pioner året runt eller vad är "säsongen" för pioner?

• passionsblomman

NU är säsongen här för Pioner och den varar som bäst till och med juni, men finns längre , och har numera börjat kunna fås tilloch med fram i augusti men då är de dyrare än nu.
    Så, det är en vårblomma i branschen.

indy500 skrev 2009-03-28 00:05:00 följande:
    Kan man få tag i pioner året runt eller vad är "säsongen" för pioner?
  • Linadesign

Anja, vilken superfin bukett du hade!

• Linadesign

Clavi; i mitt galleri finns en bukett med knoppiga pioner. Är det kanske något sådant du har tänkt?
    Den är jättefin tycker jag.

• Stella2009

Anja: Den är superfin!!

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-03-22 22:18:22 följande:

Jag hade en helt underbar rosa bukett, rund och tät som var det jag var allra nöjdast med utav allt, tror jag, på min bröllopsdag. Helt underbar. Finns bilder i mitt galleri. Den bestod av rosa rosor i två olika nyanser tror jag, rosa gerbera, ceriserosa någonting och så vita små orkidéer? ocn några andra små ljuvliga vita blommor och limegröna småblommor av något slag, haha. Har inte en susning om vad det var men den var underbar, rund och mycket rosa Finns bild i mitt galleri och även här i min blogg.anjasvardagsblogg.blogspot.com/2009/03/gift-i...
  • Clavi

Ja! nåt liknande iaf.

Linadesign skrev 2009-04-03 10:19:21 följande:
    Clavi; i mitt galleri finns en bukett med knoppiga pioner. Är det kanske något sådant du har tänkt? Den är jättefin tycker jag.
  • Anja 19 juli 2008

Stella2009

Tack Jag är i efterhand så otroligt nöjd med att jag faktiskt inte fick tag i pioner för jag kan inte tänka mig en bukett som hade passat mig bättre. Den var så JAG

• Red Scarlet

Anja 19 juli 2008: Superfin bukett, förstår att du blev nöjd!

Hoppas verkligen att min florist kan ordna fram pioner åt mig, och i den färgen ljusa rosa jag vill ha! (bild i galleriet) Jag gifter mig för övrigt på samma dag som dig TS så delar ditt problem, hade också tänkt mig ranunkel först. Men jag får nog lita på floristen att de vet vad det gör.. hur mycket tänker ni lägga på era buketter med pioner i och vad har ni lagt ni som redan köpt? :)

• Clavi

jag kan tänka mig att lägga upp till 1200 för att få det jag vill ha.

• Anja 19 juli 2008

Linadesign

Tack snälla, såg inte din kommentar tidigare.

Jag lade nog exakt 1200 eller 1300 på min bukett. Tyckte det var billigt. De i min sommartråd la nog betydligt mer om jag inte minns fel. Nu var det förvisso i storstad (Malmö)men den här tjejen som är superduktig, är väldigt billig i jämförelse med andra. Jag hade räknat med 2.000 för bukett i min budget så för mig var det ju positivt.

• Flisa80

Jag var helt inne på ranunkel tills jag insåg med stor besvikelse att det inte skulle funka något vidare. Men jag är glad igen för jag har beställt en bukett som jag tror blir toppen. Den ska gå i olika rosa toner, och lite cremevitt. Pioner, tre sorters rosor och fresia. Tror det blir fint! Man kanske borde ha något grönt i, men jag vill varken ha hjärtan på tråd eller murgröna som jag tycker är för mörk i färgen, vad annars?

• passionsblomman

Vippjasmin, Passionsblomma(!) eller murgrönan som är varigerad i lime och ljusgrönt...

Flisa80 skrev 2009-04-14 20:41:46 följande:
    Jag var helt inne på ranunkel tills jag insåg med stor besvikelse att det inte skulle funka något vidare. Men jag är glad igen för jag har beställt en bukett som jag tror blir toppen. Den ska gå i olika rosa toner, och lite cremevitt. Pioner, tre sorters rosor och fresia. Tror det blir fint! Man kanske borde ha något grönt i, men jag vill varken ha hjärtan på tråd eller murgröna som jag tycker är för mörk i färgen, vad annars?
  • Flisa80
    passionsblomman skrev 2009-04-14 20:44:50 följande:
    Vippjasmin, Passionsblomma(!) eller murgrönan som är varigerad i lime och ljusgrönt...
    Åh, tack, och förlåt att jag inte svarat förrän nu.
Svar på tråden Tät rund bukett, pioner?