Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tät rund bukett, pioner?

Antingen får du ju beställa att det ska vara knoppiga pioner-vilket då blir rätt dyrt att fylla en hel bukett med, eller så väljer du rosor, nejlikor eller Hortensia i din bukett istället. Du KAN eventuellt få tag i Ranunkler också om du har riktig tur. Men då kostar de garanterat mer än vad de gör nu under högsäsongen.

• passionsblomman

Det låter fräscht och läckert! Det där behöver du absolut inte grubbla mer över-lägg din beställning bara!

Och sedan lägger du in bilder i galleriet!

Clavi skrev 2009-03-22 22:07:57 följande:
    Jag vill isf i princip bara ha knoppar och kan tänka mig att betala mer för det. Vilken lättnad. jag ska ha halverade limefrukter och antingen limegröna nejlikor eller santini också, vad tror ni om det?
  • passionsblomman

Du har vita dendrobiumorkidéer, vita Flox, limefärgad Daggkåpa och rosa "heaven"-rosor, och rosa germini. Den cerise blomman ser jag dåligt, men det skulle kunna vara klematis...
    jag håller med om att den är vacker!

Anja 19 juli 2008 skrev 2009-03-22 22:18:22 följande:

Jag hade en helt underbar rosa bukett, rund och tät som var det jag var allra nöjdast med utav allt, tror jag, på min bröllopsdag. Helt underbar. Finns bilder i mitt galleri. Den bestod av rosa rosor i två olika nyanser tror jag, rosa gerbera, ceriserosa någonting och så vita små orkidéer? ocn några andra små ljuvliga vita blommor och limegröna småblommor av något slag, haha. Har inte en susning om vad det var men den var underbar, rund och mycket rosa Finns bild i mitt galleri och även här i min blogg.anjasvardagsblogg.blogspot.com/2009/03/gift-i...
  • passionsblomman

Vad gulligt sagt! *glad och lite geneerad*

WifeJune2009 skrev 2009-03-23 21:30:27 följande:
    Passionsblomman: du är ju fantastisk! Tänk att vi har tillgång till din blom expertis, alldeles strålande!! : )
  • passionsblomman

NU är säsongen här för Pioner och den varar som bäst till och med juni, men finns längre , och har numera börjat kunna fås tilloch med fram i augusti men då är de dyrare än nu.
    Så, det är en vårblomma i branschen.

indy500 skrev 2009-03-28 00:05:00 följande:
    Kan man få tag i pioner året runt eller vad är "säsongen" för pioner?
  • passionsblomman

Vippjasmin, Passionsblomma(!) eller murgrönan som är varigerad i lime och ljusgrönt...

Flisa80 skrev 2009-04-14 20:41:46 följande:
    Jag var helt inne på ranunkel tills jag insåg med stor besvikelse att det inte skulle funka något vidare. Men jag är glad igen för jag har beställt en bukett som jag tror blir toppen. Den ska gå i olika rosa toner, och lite cremevitt. Pioner, tre sorters rosor och fresia. Tror det blir fint! Man kanske borde ha något grönt i, men jag vill varken ha hjärtan på tråd eller murgröna som jag tycker är för mörk i färgen, vad annars?
Svar på tråden Tät rund bukett, pioner?