Vem ska leda mig?!
Jag ska ta mannens efternamn. Och här ligger nog det gamla kvar! Jag vill för att det brukar vara så!
Jag kommer ju heta superknasigt med hans efternamn, men det gör inte så mycket.
Jag ska ta mannens efternamn. Och här ligger nog det gamla kvar! Jag vill för att det brukar vara så!
Jag kommer ju heta superknasigt med hans efternamn, men det gör inte så mycket.
Man går ju ändå UT tillsammans! Det är ju det som räknas tycker jag. Man har precis ingått äktenskap och går sen tillsammans ut för att påbörja det nya livet tillsammans!!
dock tror jag tvärtom.. Visst har du rätt i att våra handlingar påverkar andra, men OM nu detta skulle bli en rend och fler och fler går in med sin pappa så kommer ju säkerligen våra barn och barnbarn göra detta också, men då kommer dom säkert göra det med en positiv syn.
Blää jag och mitt dåliga sätt att formulera mig.
Jo fast det blir ju ändå inte så.. Allt i vår värld här hemma blir ju mer och mer jämnställt. Även om jag nu tex tar min mans efternamn för att jag tycker "det hör till att gifta sig" så är jag ändå lika mycket värd och har samma rättigheter som han har.
Så jag tror att det automatiskt blir en "vanlig" grej bara, detta med "överlämningen". Hoppas dock det byter "namn"..
Jag tror inte så många kommer se det negativa i det som vissa gör nu. (nu pratar jag alltså lååångt fram i tiden)
Men detta är ju bara min lilla tolkning!!
Fast även om min sambo vill att jag går in med pappa så kommer ju han aldrig dra vår dotter till altaret.. Och jag är HELT övertygad om att min pappa inte kommer dra mig fram heller.
Jag känner ju dessa karlar och vet hur dom ser på saker och ting.
haha näää jag är fortfarande kvar i min "jag vet inte ännu"-fas.
Ja men om inga då se det negativa i det så kommer det ju inte vara negativt!! Iaf inte så nån vet det!!
Ja du har ju sagt att du inte kommer till kyrkan om jag går in med pappa...
Bara om du säger till innan så jag hinner hitta en annan då..