Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Vem ska leda mig?!

hjälp!!!!!

Nu blir jag nervös ju!!!

feministbrud skrev 2009-03-25 16:02:15 följande:
    Precis, men om passionsblomman kommer ändå så ska jag väl också pallra mig dit
  • MulleNuh

Ja det låter fint.. Men iaf.. Skrev till feminist att jag SKA INTE gå in med pappa.. Sitter bara o fular mig lite här inne. *hihi*

Ska dock inte gå in med Micke, utan jag går in med "min" tärna och min son...
    passionsblomman skrev 2009-03-25 16:26:37 följande:
    Hihihihi!jag kommer i lugnande syfte och ser till att du andas och ger dig en lagom örfil om du verkar hålla på att bli hysterisk....
  • MulleNuh
    Do it!!!! Men gråt inte för högt!! För då kommer jag snubbla och bryta benet och så börjar väl jag också gråta.
    passionsblomman skrev 2009-03-25 16:29:41 följande:
    Jag kommer oavsett att lipa om jag känner mig själv rätt.
  • MulleNuh

Skriver under lite här ja!!

Fanasis skrev 2009-03-25 21:09:49 följande:
    Borde kanske låta bli.. men kan inte.... :O.Detta med symboliker är ju sååå komplext. Det finns inga sanningar mer än för oss själva och de är olika.. Med risk att provocera, kan det vara så att de som driver "motståndsrörelsen" är de som ser till att den negativa symboliken finns kvar. Istället för att låta den negativa symboliken falla i glömska.Hakkorset, tja, visst är det en effektiv liknelse. Dock skulle jag nog efter att ha rynkat på pannan försökt att se vad det är för människa bakom den tatueringen och förhoppningsvis inte döma den personen bara på grund av tatueringen.Jag önskar att vi bara kunde respektera våra olikheter. Jag kan fullt ut förstå att vissa kan uppleva det som kränkande och ojämställt men tycker att det är onödigt att lägga den aspekten på andra. Och i ett sådant här sammanhang måste man se till hela situationen. Ska veganerna bli kränkta över att man serverar djur till mat. Ska absolutisterna bli kränkta över att det serveras alkohol. Herrejösses om man ska ta hänsyn till alla våra olikheter så har bröllopet förvandlats från en fest till ett ångestladdat projekt.
  • MulleNuh

Japp, fast inte som äkta makar!!

Sebastiána skrev 2009-03-25 22:52:57 följande:
    Hmmm...de flesta började nog det gemensamma livet redan innan de gick in i kyrkan.
  • MulleNuh

JA men det vet väl inte jag nåt om!! Plus att om han går in med sin dotter så kommer ju absolut inte fokusen på honom heller!!!
    Det är ju då vår dotter de andra tittar på!!

Sebastiána skrev 2009-03-25 22:54:13 följande:
    Om din sambo vill att du går in med din pappa eftersom han inte vill stå i centrum kommer han väl inte heller vilja gå med en eventuell dotter till altaret eftersom han då kommer att stå i centrum.
  • MulleNuh

men nu babblar du pååååå...

Mannen vill inte ha fokus så han vill stå framme. Men går han in med bruden så kollar alla lika mycket på BÅDA eftersom det är brudPARET som kommer in..

Men går man in med pappan så är inte han lika intressant som brudgummen hade varit..

Ore skrev 2009-03-26 17:01:23 följande:
    Men då borde ju de brudgummar som vill "undvika fokus" inte ha några problem med att gå in bredvid sin blivande maka, eftersom folk ändå tittar mer på bruden?
  • MulleNuh

Näää... Det är ju brudparet som är i fokus denna dag. Så självklart tycker gästerna att brudgummen är mer intressant än en gammal grå pappa!
    Så JAG tror att gästerna kollar in bruden, sen en glimt på pappan. Sen tittar dom fram på brudgummen. Sen på bruden igen.. Och tittar mer på bruden. Sen en släng på brudgummen igen. Och sen är kyrkpromenaden slut! Då har pappa redan hunnit sätta sig!

feministbrud skrev 2009-03-26 19:40:23 följande:
    Du vet att jag gillar dig Mulle, men detta resonemang låter aningen konstlat Antingen tittar man väl på den som kommer in eller så gör man det inte. Eller?
  • MulleNuh

asg!!

Äh jag sitter ju bara o "driver" lite här inne.. Men det har ni/du kanske listat ut??

feministbrud skrev 2009-03-26 20:34:04 följande:
    Men med denna logik står ju mannen också i fokus eftersom man tittar på honom när han står där framme. Han får ju dessutom stå där framme långt före att bruden kommer in, eller hur? Men jag ska säga dig att jag skulle nog stirra blint på pappan och undrar varför hon gifter sig med en sån gammal stöt
  • MulleNuh

Men det är väl bara jag som sitter här och "pratar emot" nu?!?

valkyriana skrev 2009-03-26 20:52:35 följande:
    Hag måste säga tack till Aleta,Feministbrud, Passionsblomma och Tooticki med flera som orkar fortsätta kämpa och upplysa (motvilliga) brudar om symbolik mm bakom vissa handlingar. Jagfår gåshud då jag läser era inlägg, jag förstår inte hur man kan välja att blunda för det ni skriver.Jag blir numer bara helt matt då fler och fler brudar verkar vilja göra ALLT för att bli "ledda" till altaret. Och kör det vanliga racet med jag vill, jag förtår inte, jag tycker inte mm istället för att faktiskt läsa det ni skriver och ta till sig det. Tack för att ni finns!
Svar på tråden Vem ska leda mig?!