Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Vem ska leda mig?!

ja. Men jag ska ju inte gå in med pappa.. Jag tycker bara dessa trådar är så roliga!!

valkyriana skrev 2009-03-26 21:52:01 följande:
    Just nu ja.
  • MulleNuh

Fast jag tror inte det är så mycket som 75% som ser det på ett dåligt sätt..

Duchess skrev 2009-03-27 11:03:36 följande:
    ... så om det bara är 75% som ser det som något väldigt negativt är det okej? Jag har t ex pratat med muslimska kvinnor som inte förstår hur svenska kvinnor frivilligt underkastar sig en sed som för många av dem varit en grym verklighet i sina hemländer. Jag hade inget bra svar. "För att det är så fint för dem" räcker liksom inte....
  • MulleNuh

Men gud.. Nu sitter jag bara o läser och ni skriver ju exakt samma sak HELA tiden!

• MulleNuh

mjo men det tror jag tyvärr du får vänta läääänge på faktiskt..

Duchess skrev 2009-03-27 12:03:23 följande:
    Tja.. det kan ju bero på att det är svårt att få svar på en del frågor. Tycker jag iaf. Jag väntar fortfarande på att få höra om en man som blir överlämnad av sin mor eller far, eller en man som går själv in i kyrkan medan bruden står och väntar där framme.
  • MulleNuh

haha ja fy skam den som ger sig!!!

Duchess skrev 2009-03-27 12:08:13 följande:
    Jepp. Jag har väntat flera år nu, men jag är tålmodig
  • MulleNuh

Jag tycker alla har bra synpunkter, men vissa blir jag fan asarg på!!!!!

VARFÖR ska ni gnälla och säga: jag kan inte förstå, och det finns ingen logik i vissa saker som någons man har sagt.. GHAAA!

MÅSTE ni säga sådana saker???

Känner ni er bättre då? ELler vad är det frågan om!????

JA jag vet att ni känner er bättre då så det behöver nmi inte ens svara på..

FY va irri jag blev!!

• MulleNuh

Men ni sitter och drar upp saker som: men det är MIN dag och JAG vill göra som JAG vill!! Det är ju så larvigt av er att göra! För inga här skriver ju så!!

Det är något ni kanske sett nångång och förstätter dra upp det för att det "låter roligt" och även JAG tycker det låter skitlarvigt att nån kan ha sagt så.. Men när ni säger på det viset så får ni ALLA tjejer som tänkt gå in med sin pappa att framstå som NÖTTER!

Och det jag menade var att "klanka ner" på vissa män som nu inte vill gå in utan dom känner att dom gärna vill stå där framme. VAD är det att ens kommentera?!

Ore skrev 2009-03-27 13:00:30 följande:
    Fast det ÄR ju väldigt okonsekventa argument. JAG VILL är ett argument som säkert räcker till för den som vill ha överlämning. Men för att försvara, eller ens förklara fenomenet kommer man inte långt med det... Och det är väldigt ologiskt med argumentet att överlämningen skulle "symbolisera att två familjer förenas". Bruden och brudgummen kan väl själva representera sina familjer, och bröllopet förenar ju dem högst påtagligt. Varför ska brudens pappa vara med för att representera familjeförening? Ett annat ologiskt argument är om man säger "vi är gammaldags, och vill ha det så här". Men det vet ju du, Mulle Nuh, att i Sverige som helhet (vissa lokala undantag) har det varit tradition att brudparet går in tillsammans sedan 1300-talet, innan dess vigdes man på kyrktrappan och gick sedan in i kyrkan för att fira mässa tillsammans. Ologiska argument kan också handla om att man säger emot sig själv. T.ex. "Jag vill att pappa ska gå in med mig för han betyder så mycket för mig". Jaha, betyder inte din mamma mycket? "Jo, men jag vill inte gå in med henne, jag vill ha manligt sällskap." Jaha, kan du inte gå in med din man då "Nej, han är så blyg". ???
  • MulleNuh

Ja men det är ju "deras" dag.. Inte hennes men deras!
    Det är säkerligen den viktigaste dagen i ens liv!!! Är det så hemskt att dom skojar om att dom ska ha fint väder eller vad det nu är??!
    Seriöst!

Tänk längre än näsan växer..

För oss är den 13 juni VÅRAN dag.. Sen är det säkert många andra som ser det som vilken dag som helst, men för OSS är det vpr bröllopsdag!

Morr skrev 2009-03-27 13:14:14 följande:
    MulleNuh: Bakläxa, gå in och läs trådarna på detta forum och säg till mej ärligt att det i 90% av inläggen inte står"Jag har äntligen bestämt temat på bröllopet och det måste vara fint väder på min dag" (självklart med viss variation.) Jag har hängt här tillräckligt länge för att kunna säga att 90% av brudarna här resonerar som att det är deras dag och inget får komma i vägen för hur de vill ha det. Men detta blev OT och har inget med den ursprungliga diskussionen att göra, så den lämnar vi tycker jag!
  • MulleNuh
    Nä det förstår jag!! Det gör inte jag heller nästan. Har en skitdag!! Förlåt om jag varit sur och otrevlig!!
    Tindragull skrev 2009-03-27 13:19:32 följande:
    Nu hängde jag inte med alls är jag rädd...
  • MulleNuh

aha vi pratar föräldrarledighet nu?!

Ok, vänta.. Min karl killar mig på ryggen nu.. Jag återkommer..

• MulleNuh

Åhhh gud!! haha...

Är du sann eller?

På rosa moln skrev 2009-03-30 21:02:53 följande:

Fast frågan är väl om man överhuvudtaget ska skaffa barn ifallman inte har råd att vara hemma med dem?
  • MulleNuh

Men NÄR är man "fattig nog" för att inte skaffa barn??

Jag och min sambo har mycket bra inkomst, men likförbannat så känner vi av väldigt mycket nu när jag är hemma med barn. Det är väldigt många tusenlappar som ryker varje månad...

• MulleNuh

Jo så är det ju... Vi får skylla oss själva att vi bränner alla pengar!

Tindragull skrev 2009-03-31 09:03:32 följande:
    Ja, det kan nästan vara tvärtom. Har man redan dåliga inkomster så är man van vid att få det lilla att räcka.Blir nog större skillnad för höginkomsttagare.Sen har kanske höginkomsttagare större möjlighet att lägga undan en buffert för just "vara-hemma-med-bebis-tiden" än en låginkomsttagare har.För egen del är jag timanställd med väldigt varierande inkomst, så min inkomst blir stabilare när jag är hemma med barn.
Svar på tråden Vem ska leda mig?!