Inlägg från: Frk Rockers |Visa alla inlägg
  • Frk Rockers

Vår budget:: ca 14.500:-

Jag håller med. Om jag spenderade mer pengar än vad jag har (vilket mååånga gör) på mitt bröllop så skulle jag inte kunna njuta av det öht. Det är ju meningen att det ska vara en av de lyckligaste dagarna i livet (?), men till ett pris av psykiskt illamående och knapert tillstånd i lång tid efter? -NEJ TACK.
    Dessutom är det ju allmänt känt att pengar är en av de största anledningarna till gräl och turbulens i förhållandet så att gå utöver sin ekonomi för bröllopet är nog inte det smartaste.

... Nu ska det väl tilläggas att mina svärföräldrar betalar hela skiten men jag och min snubbe ordnar allt och försöker att hålla alla kostnader så låga som möjligt (lagar egen mat, tårta etc.)

• Frk Rockers
    Hammerman1 skrev 2009-03-24 11:20:45 följande:
    Jag tycker också att det känns våldsamt när folk plöjer ner ett par årslöner i något som ändå inte varar i ett dygn ens (vigseln alltså, inte bröllopet, såvida det inte är Hollywood). Så kör hårt! Får jag som jag vill ska det fanimej spelas bröllop om/när jag gifter mig!Min enda fundering är hur ni löser det med maten? Trerätters med tårta för 60 pers kan dra iväg något otroligt.
    Vi har löst det så att vi beställer catering på huvudrätten medans vi själva lagar för- och efterrätt. De behöver ju inte vara varma och kan ordnas dagen före om man har tillgång till kallförvaring. Tårta bakar svärmor :)
Svar på tråden Vår budget:: ca 14.500:-