• Hofsan

Vår budget:: ca 14.500:-

Har man pengarna till det så spelar det ju mindre roll hur mycket man lägger på sin största dag här i livet. Hade jag varit miljonär så hade jag inte lyft ett finger själv och hyrt en koordinator som fixade och ordnade allt med vårt samtycke då såklart och verkligen lyxat till det något enormt mycket. För ni kan verkligen inte påstå att ni hade lagt 10-15.000 kr på ert bröllop om ni hade miljoner på banken.

• Hofsan

NaemiNose skrev 2009-03-24 11:31:29 följande:

Kan ju tillägga:Min mamma dog i maj förra året, och efter det så börjar man inse saker och tings riktiga värde.För mig har det inget värde att jaga upp sig över småsaker. Det betyder ingenting. Det enda som betyder något är de man älskar, och det är dem jag vill fokuera på när jag gifter mig. Jag vill bara må bra, och inte få ont i magen av att servietterna har fel struktur eller färg. Jag vill inte att det ska överskuggas av jakten på "det perfekta".Dagen efter bröllopet ska vi ha knytisbrunch i trädgården hemma. Då får vi tid att umgås ordentligt med alla, och avrunda bröllopet på ett bra sätt.
    Vi la över 100000 på vårt bröllop med resan och har trots det aldrig jagat upp oss på småsaker som servetternas brytning, fel färger eller annat. Och jag kan lova dig att alla vi som lägger ner lite mer pengar på våra bröllop också tycker att det enda som betyder något är de man älskar och dem man fokuserar sig på. Varför skulle det vara annorlunda för oss?
  • Hofsan
    Malinus skrev 2009-03-24 11:42:02 följande:
    Åh vilket fint och personligt bröllop ni kommer ha!!När mkt av det ni äter är odlat själv, och det kommer bli hur mysigt som helst!DU gav mig massor med ideér!Och OM jag hade 1 miljon på banken så skulle jag lik förbannat INTE använda dem till ett bröllop, för så stora bröllop har jag varit på och det ser oftast konstlat och opersonligt ut.Hoppas ni får en underbar dag!!
    Konstigt nog så väljer ända alla miljonärer och kändisar en hel förmögenhet på sina bröllop. Tro mig det hade du också gjort om du hade varit där.
  • Hofsan
    Malinus skrev 2009-03-24 11:47:21 följande:
    Det är faktiskt lite intressant ATT du tror så, för jag har föräldrar som haft DYRA DYRA DYRA bröllop med sina nya respektive och jag kan inte påstå det minsta LILLA att jag har en längtan efter något sådant.
    Okey nu tänkte jag mest på de som är oberoende av pengar(Hollywoodskådisar och kändisar överhuvudtaget som aldrig behöver titta på sina pengar)Jag kommer inte på en enda som inte lagt en hel förmögenhet på sina bröllop(fast för de är det ju ingen förmögenhet utan bara ett litet skrap i plånboken)
  • Hofsan
    Malinus skrev 2009-03-24 11:54:38 följande:
    Tror du inte att de har lite att leva upp till oxå?Men jag förstår vad du menar!
    Absolut. Annars hade de säkert snabbt varit tråkiga och ointressanta att följa i press o media och de hade förlorat en del av sitt kändiskap eller hur man ska säga.
  • Hofsan
    SweetSun skrev 2009-03-24 14:39:40 följande:
    fast man behöver ju inte ta åt sig.. har man lagt pengarna och man är nöjd med det blir man knappast provocerad..tror jag iaf.Och jag kan bara säga efter egen erfarenhet, alla som jag känner som har varit på stora påkostade bröllop, säger att det varit så opersonligt och tråkigt, små bröllop har varit intimare och roligare.
    Och alla som var på vårt bröllop ringde dagen efter och sa att det var det roligaste och finaste bröllop de varit på. Tänk vad konstigt...
  • Hofsan
    MV85 skrev 2009-03-24 15:29:56 följande:
    hahaha jag kan bara föreställa mig hur det hade blivit om vi som har hundratusenkronorsbudgetar började säga att "men guuuud vad B" eller "Men så kan man ju inte göra" och "Varför snålar ni så?" (nu tycker jag inte så, bara som förtydligande, utan det är bara exempel på vad som skulle kunna komma ur någons mun) om alla budgetalternativ... Vilket liv det hade blivit!!?!
    Haha ja gode gud vilket liv det hade blivit då!
  • Hofsan
    MV85 skrev 2009-03-24 17:17:51 följande:
    Då får du gärna visa mig ett exempel, då jag ALDRIG på detta forum sett något sådant.
    Inte jag heller och jag har hängt här i 3 år!
  • Hofsan

En del lägger 100.000 på hobbies om året. Vi har lagt ca 500 kr om året på vårt bröllop om vi lever fram till vi är 90 år och det är det värt då vi fick det som vi ville ha det med vigseln, maten, duktig fotograf, filmen vi la pengar på och vår bröllopsresa som var den bästa jag någonsin varit på för 35.000 kr(ve och fasa va!)och ändå levde vi och lever på annat än nudlar och vatten, bor i hus med 2,2 mille i lån, har dyra hobbis(ridning och fallskärmshoppning) äter ute ofta och ja, levde ett helt vanligt svenssonliv trots att jag "bara" e undersköterska och han murare.
    Jag tror inte det är så många som sparar i bara 3 månader om man ska ha ett dyare bröllop. Varför måste man spara i bara 3 månader? Spara har vi gjort sedan tonåren. Sen vad man gör med pengarna kan väl kvitta. Vill jag ha en pool trädgården eller resa till Bali eller Maldiverna så sticker det i ögonen på folk, Vill jag gifta mig dyrt så sticker det i ögonen...

• Hofsan

Exakt alla gör som de vill men nu är detta ett diskussionsforum. Vi har en diskussion inte tjafs Det är sådant här man tar lärdom av och får en att tänka till.
    Det ju många undrar över här inne är varför en del av de som ska ha budgetbröllop bara MÅSTE kommentera och klanaka ner på oss som lägger mycket pengar på våra bröllop. Ingen respekt för 5 öre över andras val och prioriteringar och VARFÖR är det så just när det handlar om pengar som ska spenderas i större summor?

• Hofsan
    Pizan skrev 2009-03-25 10:45:42 följande:
    Fast då tycker jag att den diskussionen hålls på en väldigt låg nivå när man säger sig veta varför vissa gör de val de gör, oavsett om det handlar om ett dyrt bröllop eller ett mindre kostsamt.Jag har en väninna som la 350 000 kronor på sitt bröllop, och då är inte ringen inräknad. De pengarna togs mestadels från arv och skadestånd hon fick när hennes mamma dog i en tragisk olycka, plus att de båda tjänar väldigt bra. Jag tycker det var jättefint att använda en del av pengarna från hennes mamma till att göra en fin bröllopsfest där hon och hennes man kunde glädjas (de hade fest i dagarna tre, precis som i sagorna), och jag skulle aldrig ha en åsikt om det. Fast personligen så skulle jag aldrig kunna lägga så mkt på en dag. Å andra sidan så kanske inte alla skulle lägga så mkt pengar på sitt boende och på sin bil som vi har gjort, men det har varit vårt val. Alla sätt är bra så länge man själv är nöjd.
    Nä du e en av de få i denna diskussion som verkar kunna respektera andras val och vad de spenderar sina pengar på.
    Synd att inte alla kan göra det här på Bt.
  • Hofsan
    AllyZ skrev 2009-05-22 22:58:19 följande:
    Maste bara saga att jag blir sa trott pa folk som sager saker som "om de gett 10% av brollopskostnaden till polio-vaccin". Det ena utesluter val inte det andra? Finns manniskor som gifter sig for 10.000 men aldrig ger en krona till sina medmanniskor, varfor ska de hyllas? Finns faktiskt de som gifter sig for 100.000 och ger lika mycket till valgorenhet..I vissa kretsar skams man nastan att saga hur mycket man ska lagga pa sitt brollop, i radsla for pahopp..trakigt...Budgetbrollop kan vara vackra och sa aven mer pakostade...
    Tummen upp !!
Svar på tråden Vår budget:: ca 14.500:-