Inlägg från: Snäckan08 |Visa alla inlägg
  • Snäckan08

Vår budget:: ca 14.500:-

Kul för dig TS att du får ihop det för 14,5, men jag håller med didis att det är ett jäkla tjat på dem som väljer att lägga lite mer och att det bli opersonligt bla bla bla.

Tyvärr känns det mest som svartsjuka hos folk som inte själva kan lägga så mycket, men det är väl typiskt Sverige, det får ju inte gå bättre för någon än nån annan och gud förbjude om man skulle tjäna "för" mycket.

Inkl allt kommer vi nog upp i 250, men festen går väl på 100. Vi har pengarna, har inte sparat en krona, utan tagit löpande av våra inkomst och det funakr bra. Vårt bröllop blir intr överdådigt, däremot vill vi ha fin mat och bar vin och fri bar. Och framförallt ska varken vi eller våra släktingar behöva agera slavar innan bröllopet...

didis skrev 2009-03-24 14:46:47 följande:
    Det ÄR provocerande med pengar i Sverige och många högavlönade (inklusive jag o maken) talar aldrig om hur mycket vi tjänar. Däremot är det mycket mer accepterat att folk utbrister "Åh jag tjänar bara 20.000 och det efter flera år!!" DET har jag hört betydligt oftare än folk som säger - "skitkul jag fick löneförhöjning, nu tjänar jag 46.000!".Därmed blir det också mer provocerande med folk som lägger stora summor på ett bröllop. Själv tycker jag inte det är värt att äta makaroner i månader för att ha stor fest men jag är priviligerad nog att kunna ha festen jag vill ha utan att spara så det är enkelt för mig att säga...
  • Snäckan08

Konstigt att det då finns mest tjat om hur fel det är att lägga pengar på bröllop, så fort det pratas om att spendera lite så blir det ett jäkla liv från de som inte gör det. Men vi som lägger lite mer säger oftast inte ngt om de som inte gör det (om så skulle vara fallet hade det nog blivit fart på trådarna här inne )

SweetSun skrev 2009-03-24 15:09:20 följande:
    ang att folk stör sig på höginkomsttagare; ska jag vara ärlig så känns det som att höginkomsttagarna stör sig mer på låginskomsttagare som inte är avundsjuka. De vill gärna att de ska vara det, men alla är inte det.(vilken debatttråd det blev!)
Svar på tråden Vår budget:: ca 14.500:-