Vår budget:: ca 14.500:-
vi kommer att hamna på 25000, men det känns så överdrivet mycke endå, och som du säger, även om vi hade haft 100 000 så hade vi inte lagt det på bröllopet!
vi kommer att hamna på 25000, men det känns så överdrivet mycke endå, och som du säger, även om vi hade haft 100 000 så hade vi inte lagt det på bröllopet!
skojigt att så många blir provocerade av budget
didis; det som hände här var endå att nån var tvungen att argumentera varför de valde att lägga massa pengar på sitt bröllop, ist för att låta bli tråden, när den endå inte gällde dem.
men så är det ofta här på BT, många lägger sig i och måste argumentera emot, för deras sak.
didis; jag tror absolut att många ställer sig i försvarsställning, från båda håll, när de inte kan/gjorde som de kanske hade velat / haft råd till.
materialistiskt menade jag just när det är överdrivet med pyssel och pynt och onödiga gåvor till gästerna, och när par som lever vanliga svenssonliv, ska spela rollen som kungligheter på slott med 10mans orkestrar och häst och vagn och 5 rätters superlyxmiddag, och sen vara skuldsatta resten av livet. Och heller inget personligt.
har man pengarna, visst man gör som man vill.
ang att folk stör sig på höginkomsttagare; ska jag vara ärlig så känns det som att höginkomsttagarna stör sig mer på låginskomsttagare som inte är avundsjuka. De vill gärna att de ska vara det, men alla är inte det.
(vilken debatttråd det blev!)
det händer ju hela tiden bara i denna tråden??? att man inte kan förstå hur man kan typ utnyttja sin familj under den stora dagen, att man innerst inne vill spendera 100 000tals kr, bara att man ljuger och förnekar.