ario skrev 2009-03-24 17:41:31 följande:
jag tror många ljuger när de säger att dem inte skulle spendera flera hundratusen på bröllop om de kunde, det är typsik att säga så när man INTE HAR PENGAR över.skulle aldrig få för mig att fråga vänner eller släkt att hjälpa till, och skulle de änns göra det så köper jag en present till den. som tex min brudnäbb ska få en docka i present för att hon ställer upp! varför ska vi förvänta oss att folk ska ställa upp gratis?yes jag är en av dem som ska lyxa till dem maximalt...kan kronprinsessa Viktoria göra det så kan jag också..heheh:)
Kanske för att alla dem som säger att de inte vill lägga så mycket pengar inte heller kan tänka sig en situation när de har så mycket pengar att de kan spendera dessa på en dag. Personligen skulle jag således inte ha en aning om vad jag skulle köpa för att komma upp i dessa summor. Om någon idag skulle ge mig 100 000 och dessa skulle jag vara tvungen att lägga på bröllopet vet jag ej om jag skulle kunna spendera allt på festen (ja om jag inte köper några riktigt fina presenter till gästerna) Jag vill fortfarande ha den lokal jag valt och den mat jag valt. Det enda jag önskar att vi kunde ha unnat oss i vår budget är en kock som lagar maten eftersom vi nu måste ta hjälp av familjen för att få allt att fungera, men ja nu är det bara att acceptera att så är inte fallet.
Men det finns en norm att bröllopet skall vara den mest underbara dagen i hela ens liv, annars skulle serier som Bridezilla inte vara möjliga att tillverka. Att se en bröllopskordinator sitta i "vårt bröllop i era händer" och säga att normalsnittet är 120 000 och oja sig över hur parets 40 000 ska räcka visar att normen ändå fortfarande är aktiv.
Att ställa till med en värstingfest på ett slott skulle vara vår mardröm, även om vi hade haft pengar. Att ts väcker debatten syns i framställan då hon skriver om papptallrikar, en faktum som jag sett nämnas i sunkigaste bröllop- trådar. Pappersdukar har också varit omdiskutabla där argumenten är att papper inte är bröllop utan köp ist lakan från Ikea. Att man överhuvudtaget kan ha diskussioner om vad som är bröllop borde ju bottna i att man har en uppfattning om att bröllop ska vara en lyxig fest. Nä don efter person helt enkelt, ett sätt att "skämma" bort sina gäster är en fest med hela kittet, ett annat kan vara att överhuvudtaget inbjuda dem att dela dagen med brudparet.