Vår budget:: ca 14.500:-
Jag är glad för din skull att du får ditt bröllop så billigt och att du är supernöjd utan att spendera en massa pengar. Jag håller även med passionsblomman om att din budget nog spruckit helt om du inte fått hjälp ifrån dina underbart snälla nära och kära.
Jag har själv inget problem med att lägga ut mer pengar på min budget, men min största poäng är att jag inte vill att mina närstående ska behöva hjälpa till med en massa saker innan och under bröllopet. Jag är helt säker på att din familj/vänner gör det av egen vilja och att de till 100% ställer upp utan att gnälla, men för min egen del vill jag att mina gäster ska vara pigga och glada och utvilade och bara behöva komma till vigseln och fest och ha roligt med oss. Hade jag fått hjälp med en massa saker till bröllopet hade jag kunnat dra av kanske 50.000:-, men jag anser det värt att lägga dem pengarna på professionellt folk istället för att familj och släkt ska behöva göra det. Därför betalar vi för festlokal, mat, tårta, hår, smink, solist, etc etc. Jag tar knappt hjälp med något av mina närstående, och det kan jag isåfall skryta med, det känns rätt skönt. För MIG.