Inlägg från: bongen80 |Visa alla inlägg
  • bongen80

Vår budget:: ca 14.500:-

Pengar är ett laddat ämne. Varför? Jo för att det är därifrån vårt liv grundas. (anser jag) Pengar är den viktigaste grundstenen i vår tillvaro. Idag kommer man ingen vart utan dom. O visst sticker det i ögonen på de som inte har så att det knappt räcker till månadens slut att en del har mer än de kan spendera. Redan på dagis ställs frågor om huruvida familjen har mycket eller lite pengar beroende på kläder, semestrar, bilar osv. Inte kommer de ideerna från barnen själva?

Väljer man att lägga mycket pengar på ett bröllop så är det genast "slöseri" "överdådigt" "onödigt" "skrytigt" "opersonligt"osv, ett budgetbröllop med betalbar, "gratis hjälp" eller kuvertavgift skapar ramaskri, det är "snålt" "man utnyttjar anhöriga" osv

Å så undrar vi varför världen ser ut som den gör. Varför barn mobbar sina kamrater. Bästa vänner skiljs som värsta efter gräl om tärnklänningar. Kolla grannfejden....hur står det till hos oss människor egentligen?

Pengafrågor går inte att komma överens om, det finns för stora skillnader helt enkelt. "Massor" för någon är "smågrus" i plånboken för andra.

Förhoppningsvis rättar man bröllop efter plånbok o är nöjd med det. Låt alla ha sina drömbröllop utan att för den delen döma åt något av hållen. Vill ni lägga massor av pengar, gör det! Men döm inte ut andra sätt. Har vi budget var glad för att ni kommer gifta er o titta inte surt på "lyxbröllop". För i slutänden är det bara en sak som betyder någon. Det är att vi, ni, alla får bli man och hustru med den man älskar mest av allt.

• bongen80
    Hofsan skrev 2009-03-25 10:28:20 följande:
    Det ju många undrar över här inne är varför en del av de som ska ha budgetbröllop bara MÅSTE kommentera och klanaka ner på oss som lägger mycket pengar på våra bröllop. Ingen respekt för 5 öre över andras val och prioriteringar och VARFÖR är det så just när det handlar om pengar som ska spenderas i större summor?
    Det kommer en massa syrliga kommentarer från de som lägger mycket pengar på budgetbröllop också. Särskilt om det förekommer kuvertavgifter eller betalbar el liknande. Då är det snålt, o utnyttjande av släktingar för att hålla nere kostnader. Har även läst inlägg (inte just i den här tråden) där de tycker att man inte ska ha bröllopsfest överhuvudtaget om man inte bjuder på precis allt. DET tycker jag är att gå över alla gränser som finns. Om man har mycket pengar så har man ett VAL att lägga de på bröllop, har man lite pengar finns inte så många val att göra.
  • bongen80

Nu är det ju så att de som tycker som du inte alltid skriver i trådarna, men det gör däremot alla som är emot, med ett försvar om att det är ett diskussionsforum. När frågan helt klart ställs "Är det inte fler än jag som känner så..?" som du frågade efter. Jag ser ingenstans att du söker åsikter från "motståndare"

• bongen80

Jo men det är ju inte från de som är av samma uppfattning som du själv. Tycker tyvärr det förekommer mycket syrliga kommentarer o annat tjafs här inne överlag, inte bara i denna tråd. Det räcker liksom inte med att hitta en tråd och känna fine vi tycker inte lika o sen lämnar man den utan att för den delen tala om hur dålig ide man tycker det är.

• bongen80

NU säger inte jag att man inte får ha en åsikt, men det blir ibland lite för mycket

Svar på tråden Vår budget:: ca 14.500:-