Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Vad räknas som "billigt" bröllop?

Jag är generellt emot kuvertavgift, jag tycker inte att gästerna ska behöva betala för att gå på bröllop utan att man bör rätta tillställningen efter de resurser man har.

Men, om vi bortser från det och talar om summan i fråga. Jag är gift och jag kan säga att det var inte alla som köpte presenter för 700 kr/par. Jag tycker att OM man ska ha kuvertavgift så bör den ligga strax under vad man tror är rimligt att vänta sig att man får en present för. Med tanke på hur många ni bjudit så är det säkert ett antal som inte är närmaste släkt och vänner och då är det nog rimligt att anta att ca 300 kr är vad folk kommer lägga på presenter. Alltså en kuvertavgift på 150 kr/person skulle vara mer lämpligt.

Sen är inte kuvertavgiften avsedd att täcka kostnaden för all mat utan det ska vara ett bidrag, annars kan ni boka en restaurang så beställer folk det de vill ha efter egen smak och plånbok.

• Tooticki

snart fru Juslin skrev 2009-03-25 22:33:54 följande:

Tack för din åsikt i det hela. Ta nu inte detta personligt, MEN...Jag tycker dock fortfarande inte att 350kr är en peng nog att ta upp i frågor som handlar om att ha det knapert. Shit alltså! Om man inte har 350kr över en månad bor man ju ute på gatan.Om jag kännde sågon som var uteliggare (inte menat som en liknelse med dig) som jag skulle vilja ha på mitt bröllop skulle jag självklart bjuda dem på hela festen!
    Intressant åsikt från en person som ska ha kuvertavgift OCH betalbar på sitt bröllop!
Svar på tråden Vad räknas som "billigt" bröllop?