vill bara säga att fan va skönt passsionsblomman
jag har heller inte haft det så jävla lätt i mitt liv med pengar, nu har jag det mycket bättre än vad jag hade för bara 5 år sen!
min sambo har jobb, jag studerar och ska bli något, min son har kläder på kroppen och får all mat han kan behöva och lite till!! han är bortskämd nu!
det är verkligen inte lätt att avvara 350 kr för någons bröllop oavsett hur mycket man vill gå och har man dessutom barn som vill följa med eller man har en sambo så blir det en massa pengar!! och så vill man ju faktiskt köpa en present...eller kanske nya fina kläder...och är man 4 som ska gå så blir det flera tusen och om man lever på existensminimum så är det hela månadens pengar!
jag säger bara att det är inte alltid så lätt att avvara de pengarna hu mycket man än vill!
snart fru jolin du säger att ni kan betala hela festen för de som inte har råd, men hur gör ni om alla kommer och säger att de inte har råd?
jag vet att min familj och släkt och vänner vet att vi inte har råd med hur mycket som helst, därför tänker jag inte heller spendera flera 10 tusentals kr på vårt bröllop, för jag värderar att de är där mer än att det ska se flådigt ut!
passionsblomman skrev 2009-03-26 00:24:33 följande:
Jag blir bara argare och argare ju mer jag tänker på den där kommentaren och den verklighetsuppfattning som den bevisar. Jag måste gå ut på trappan och andas riktigt kall luft*går ut* *sätter mig igen*Jag hoppas du får uppleva en rejäl tid i ditt liv som lär dig lite ödmjukhet inför hur det känns att inte veta om man ska kunna äta något och att oroa sig för vilken räkning man måste ringa och böna och be att få skjuta upp lite. Och skäms du inte redan, så hoppas jag du minns den tiden då du tyckte 350 spänn var en fis i rymden och SKÄMS och ångrar dig.