Vad räknas som "billigt" bröllop?
Alla får göra som de vill, men jag skulle aldrig drömma om att ta betalt av mina gäster. Är de mina gäster så blir de naturligtvis bjudna.
Vi vill inte lägga några stora summor, och även om en dröm var att äta ute på restaurang så att vi själva skulle slippa göra något, har vi strukit den idén eftersom det blir för dyrt. Vi kommer att vara hemma i trädgården och jag och min mamma ska laga all mat (buffé) och jag bakar tårtan själv.
Jag tycker att man får rätta sig efter sin plånbok, man kan inte begära att andra ska stå för ens kostnader. Vill jag ha fest får jag betala den. Konstigare än så är det inte.
Jag hade känt mig pressad om jag blev bjuden till bröllop med kuvertavgift. Bröllop är viktiga och det känns inte så lätt att tacka nej. Det känns inte kul heller att behöva påpeka att man har ont om pengar och då kanske bli "tyckt synd om".
Å andra sidan känner vi ingen som skulle dricka 10 öl på en kväll utöver drycken till maten (inte med drycken till maten inkluderad heller, faktiskt). Så vi lever i lite olika verkligheter.