superman9000 skrev 2009-03-26 12:15:30 följande:
Efters
Nej varför skulle dom det? Eftersom jag inte har för vana att bjuda hem 125 personer på middag så verkar ju det befängt.Men jag måste bara få berätta en sak: när jag precis hade träffat min blivande man så ringde hans bror oss och undrade om vi hade lust att komma hem till dom för lite grillat, detta var ca 3 veckor in så jag var väl inte direkt jätte sugen från början när han sen tillägger "ja alltså om ni kan komma kn ni väl åka till affären och köpa med er kött och tillbehör och se om dom har kol annars får ni åka till macken" vi hade som tur va andra planer den dagen. Det tycker jag nog inte är ok att bjuda hem folk på man sen be dom köpa maten och tillbehören det tycker jag är lite att ta i :)Jag tycker att folk får välja fritt när det kommer till kuvertavgift, vi kommer inte att ha det, men så länge men lägger nivån på en ok summa och sen är medveten om att några inte kan komma så är det inga bekymmer. Sen förstår jag ditt resonemang att har man inte råd får man klura ut ng annat men jag vet inte hur deras situation är och jag har inte med det att göra och jag kan bara anta att det är det enda sättet att få ihop det om man vill ha alla där.
Fast i den här situationen väljer man ju att bjuda 125 personer, om man inte har råd med det så bjuder man väl färre. Fast jag tycker att det är samma sak om man bjuder hem folk på middag eller om man bjuder gäster till sitt bröllop, man BJUDER dom
Jag väntar hellre 2-3 år tills man har råd än får gästerna att betala.