passionsblomman skrev 2009-03-26 00:24:33 följande:
Jag hoppas du får uppleva en rejäl tid i ditt liv som lär dig lite ödmjukhet inför hur det känns att inte veta om man ska kunna äta något och att oroa sig för vilken räkning man måste ringa och böna och be att få skjuta upp lite. Och skäms du inte redan, så hoppas jag du minns den tiden då du tyckte 350 spänn var en fis i rymden och SKÄMS och ångrar dig.
Tror att det är MÅNGA som skulle behöva en sådan där kalldusch du pratar om här passionsblomman, men ja framför allt någon som tror att 350:- är en fis i rymden!
Åååååååh Det har legat o stört mig hela natten och morgonen!
För 2 år sedan hade jag inte ens pengar så jag kunde betala mina räkningar - än mindre köpa nya kläder! Jag gick med gamla trasiga kläder när jag inte var tvungen att ut bland folk för att inte slita på det enda par byxor jag hade som var hyfsat okej för jag visste att när de blev slitna hade jag inte råd att köpa nya!
Jag hade inte pengar till mat varje dag, utan levde på nudlar eller vanlig pasta och åt enbart varannan dag för det var enda sättet att få ihop det!
Att då ha fått höra av någon att "350 spänn är väll ingenting" hade verkligen knäckt mig o gjort mig totallack!
Tack och lov lever jag idag under helt andra ekonomiska förutsättningar och skulle därför aldrig ens drömma om att säga en sådan sak till någon utan vara glad att faktiskt ha möjligheten att BJUDA på en trevlig middag och fest (även om vi har betalbar då vi är på "restaurang" -men då bjuder vi på allt utom det (kaffe, avec, fritt vin till maten, brudskål))