Du, ta och LÄS den här kommentaren, så kanske du inser att det inte bara innehåller en åsikt-som det ju står en fritt att både ha och uttrycka-utan en ganska kränkande värdering och ett påstående som om det vore fakta vad man har innan man bor på gatan.
snart fru Juslin skrev 2009-03-25 22:33:54 följande:
Tack för din åsikt i det hela. Ta nu inte detta personligt, MEN...Jag tycker dock fortfarande inte att 350kr är en peng nog att ta upp i frågor som handlar om att ha det knapert. Shit alltså! Om man inte har 350kr över en månad bor man ju ute på
gatan.Om jag kännde sågon som var uteliggare (inte menat som en liknelse med dig) som jag skulle vilja ha på mitt bröllop skulle jag självklart bjuda dem på hela festen!
[/citat]
Det är alldeles tillräckligt kränkande för att få folk att knyta nävarna det kan jag försäkra dig och det är faktiskr inget fel att bli förbannad och jag jag tycker att ibland är det egentligen en smäll man förtjänar. Så det så. Sedan vet jag att det är förbjudet att slå folk, så jag gör vanligtvis inte det om du nu tror det och det krävs isåfall bra mycket mer än en åsikt.
Jag HAR behövt slåss, för att förvara mitt eget liv eller för att jag blivit slagen först, men det är en annan historia. Jag tycker faktiskt att det är fullt begripligt att viss människor åker på en propp ibland. Och just i det här fallet är jag rätt säker på att fler än jag som känner sig spottade i ansiktet av den typen av kommentarer. Spottar man på någon får man räkna med däng. Det är inte sjukt. Det är mänskligt. Det kan straffas ig kännbart att sticka ut hakan för mycket, även i 2000-talets civilicerade Sverige. Särskilt om man trampar på i saker som gäller människors största ångest.
Jag utgår från att den som skrev om 350 kr inte har riktig koll på verkligheten. För det är vad den kommentaren visar. Den håller sig inte alls bara till henne och hennes gäster.
Var någonstans har jag sagt att det är fult att ha råd?
Det är underbart att ha råd och det unnar jag verkligen alla.
Men det är nyttigt att veta och vara lite ödmjukt tacksam över vad man har. Förhoppningsvis hjälper mina utbrott här till att åtminstone upplysa läget för många, tillräckligt för att få TS att tänka till lite. Hur hon gör med sitt bröllop bryr jag mig fortfarande inte om.
superman9000 skrev 2009-03-26 12:26:03 följande:
[citat]
Kan förstå att du är arg men jag tycker inte att ge ng ett kok stryk för att man inte tycker lika är en sjukt. Det är det många försäldrar säger till barn innan dom slår dom.Jag anter att den som skrev att 350 inte var mycket pengar utgår från sig själv och deras gäster dom har, hoppas jag, satt en gräns där dom vet att deras gäster kan hantera så för dom kanske inte 350 är så mycket, man det är klart att för många är 350 det som kan stjälpa hela månadsbudgeten. Det är inte fult att inte råd men det är inte fult att ha råd eller?