Vad räknas som "billigt" bröllop?
Har inte läst et endaste dugg av tråden men väljer att svara på överskriften "Vad räknas som billigt bröllop"
Billigt bröllop för mig är exakt VAD man får ut av det man faktiskt betalar....
Har inte läst et endaste dugg av tråden men väljer att svara på överskriften "Vad räknas som billigt bröllop"
Billigt bröllop för mig är exakt VAD man får ut av det man faktiskt betalar....
...jag kan ju till exempel tycka att vi själva fick ett vansinnigt billigt bröllop (!!!) med tanke på vad som ingick....men man måste ju också räkna in vad man "sparade/tjänade" på alla känningar- så allt är ju verkligen relativt!!!
snart fru Juslin skrev 2009-03-25 22:33:54 följande:
...betalbröllop kanske ska bli ett nytt begrepp här på BT, precis som betalbar?
...det handlar kanske inte om att det skulle vara "fult att ha råd" utan mer att man ställer till med party som gästerna får betala för.
Att HA råd med bröllop innebär ju sällan att man då behöver ta betalt av sina gäster...då blir ju betalbröllop överflödigt.
Att INTE ha råd med bröllop betyder ju att man behöver finansiera det på något vis- gästerna får således betala.
Apropå födelsedagar...
En kvinna ur vårat mycket tidigare umgänge fyllde år och i hennes ögon var det en briljant idé att bjuda in gäster till en födelsedagsfest. Hon bad gästerna "ta med sig något lite i knytkalasväg" till festen
Dom som gick tog då med sig "något lite i knytkalasväg" och såklart vin eller vad dom nu ville dricka.
Det "lilla i knytkalasväg" som alla tog med sig + vin eller annan dricka räckte med råge till gästerna själva samt hennes egna familj.
Det är att finansiera sin fest på andras bekostnad- hon själv hade inte råd att bjuda "alla hon ville" men ville ju "så gärna att så många som möjligt skulle komma" hon tyckte att det skulle "bli jätteroligt att få träffas"
Behöver jag tillägga att vi inte gick...