• laris

Vad räknas som "billigt" bröllop?

Vi är bjudna till ett bröllop där paret ha valt att både ta betalt för kuvertavgift och betalbar. Själv tycker jag att det är ok med något av dessa men inte både och. Vi kommer dessutom att flyga dit då bröllopet hålls långt härifrån (i Sverige dock). Tillsammans med flyg + hotell samt present kommer allt att går på 3000:- .....och ja...de flesta köper present fastän det är betalbar och kuvertavgift. Vill inte ens fundera på att vi ska ha nya kläder till festen då man inte äger oändligt många klänningar.

• laris

Vi är bjudna till ett bröllop där paret ha valt att både ta betalt för kuvertavgift och betalbar. Själv tycker jag att det är ok med något av dessa men inte både och. Vi kommer dessutom att flyga dit då bröllopet hålls långt härifrån (i Sverige dock). Tillsammans med flyg + hotell samt present kommer allt att går på 3000:- .....och ja...de flesta köper present fastän det är betalbar och kuvertavgift. Vill inte ens fundera på att vi ska ha nya kläder till festen då man inte äger oändligt många klänningar.

• laris

Väldigt nära släkt och då vill vi vara med oavsett

Luucie skrev 2009-03-24 22:06:53 följande:
    Hur kommer det sig att ni ska gå då? Är de väldigt nära släkt/vänner?
  • laris

Min mening var inte att klaga men jag står fortfarande för att ta bealt för allt är kanske inte det roligaste för även om man inte är nära släkt eller vän så vill man oftast närvara vid ett bröllop och det är inte alltid det går ekonomiskt. Tråkigt när det ekonomiska får bestämma om man kan vara med på bröllopet eller inte. Oftast vill man kanske inte heller ringa och säga att man inte kommer pga av höga kostnader...

Förstår dock att du skojade

Luucie skrev 2009-03-24 22:25:31 följande:
    Jag förstår, sluta klaga då.Nä jag skoja bara
  • laris

Det här skulle göra mig ledsen av att höra från dig om du var min vän och om jag var bjuden till ditt bröllop. Det handlar inte om att inte vilja...utan kanske inte kunna!

snart fru Juslin skrev 2009-03-24 21:31:52 följande:

Jag accepterar alla som inte tycker kuvertavgift är ok och de måste inte komma på mitt bröllop om de inte vill betala.
  • laris

Men kära någon...både jag och min blivande jobbar och tjänar ok med pengar så ja vi har råd!! MEN vad händer med de som inte har 3000:- att lägga på någon annans bröllop??? Har vänner som har tackat snällt nej för det inte går runt ekonomiskt. Och man kan inte bara utgå från den egna ekonomin. Personligen tycker jag att det är rent självviskt!

Jag tycker faktiskt att det är ok med antingen eller men att ta betalt för både och är endast ett sätt att tjäna pengar på sitt eget bröllop. Det är vad jag tycker och det står jag för!

snart fru Juslin skrev 2009-03-25 21:27:20 följande:

Ja, se där. Än fast du inte tycker det är ok väljer du att åka på bröllopet. Alltså tycker du ändå att det är värt det på ett sätt, annars hade du inte accepterat inbjudan. Eller hur?
  • laris

mmmm verkligen..

TS: om ni inte har råd med ett lyxigt bröllop varför ska ni då ha en? Gifter ni inte er av kärlek? Skulle det då inte räcka med lite plock och brända CD skivor att dansa till med dina nära och kära? Det är gratis att gifta sig i SVerige så varför väljer ni att ta betalt av de som står er nära?

Luucie skrev 2009-03-25 21:38:06 följande:
    Jag är med dig...fräs
  • laris

Nej speciellt inte om man inte har råd själv...
    Nu ska jag dricka vin. Skål!

giz83 skrev 2009-03-27 11:43:04 följande:
    laris där satte du huvudet på spiken!!!har man inte råd med ett jättebröllop ska man FAN inte ha det heller...och heller inte räkna med att alla ens gäster har råd att komma!!!!
Svar på tråden Vad räknas som "billigt" bröllop?