Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Vad räknas som "billigt" bröllop?

Vi bjuder alla på trerätters middag med dryck till, men det kommer inte spela någon roll ifall man tar kuvertavgift, har självkostnadsbar eller bjuder på ALLT..det kommer FORTFARANDE finnas folk som tycker att det är snålt här och snålt där. Vi har fått höra att vi är snåla som endast bjuder på 4glas vin (+ fördrink och avec) och att man får köpa själv i baren efteråt. Och att vi inte bjöd tillräckligt många. Vi är tydligen även snåla som inte har ordnat skjuts från kyrka till festlokal (1.5km). Det går inte att göra rätt hur man än gör.

Vill ni bjuda så himla mycket folk tycker jag inte att 350:-/kuvert är så farligt, men har folk å andra sidan svårt att få ihop till summan eller om ni vill kunna påpeka att de endast BIDRAR till kuvertavgiften kan ni ju låta avgiften vara 250:-/kuvertet och lägga 100:- själva per gäst. Så slipper gästerna betala er fest helt ;)

Jag var en enorm motståndare till kuvertavgift förut men har faktiskt inget problem med det nu, under förutsättning att den inte är skyhög. Jag hoppas bara verkligen att TS kommer att räkna kuvertavgiften som bröllopspresenten också, för förväntar ni er gåvor PLUS kuvertavgift tycker jag att ni är lite snikna.

Svar på tråden Vad räknas som "billigt" bröllop?