Vad räknas som "billigt" bröllop?
jag ska gifta mig 8/8 jipiiii
snart fru Juslin skrev 2009-03-24 19:46:12 följande:
jag ska gifta mig 8/8 jipiiii
snart fru Juslin skrev 2009-03-24 19:46:12 följande:
jag HATAR att bli bjuden på knytkalas, går hellre ej än att behöva känna mig tvyngen att ta med mig något hemifrån.
Ha kuvertavgift är något som jag aldrig skulle tänka mig ha, hellre bjuder jag på ärtsoppa än på 3 rätters om jag inte har råd att bjuda på hela kalaset!
varför känns kuvertagift "svenskt" många kulturer är det nästintill pinsamt!
Det roliga är att jag har varit på många "födelsedagar" där man går ut och äter och betalar för sig själv, va i helvete ska jag då gå och kalla det för en födesledag? coh samtigt ge present...pinsamt värre!
Nä, blir man bjuden på ett bröllop, så blir man BJUDEN, inte ska man då betala.?
FÖR medelinkomst så är inte 700kr mkt alls, men för låginkomst så kan jag hålla med.
jag är student och tycker själv att 700kr för en kväll ute inte är så värst..om man endast gör det nångång då o då..
men jag tycker det är pinsamt att ta betalt för ett bröllop som man själv ordnar
pengar över?
Menar du att man hamnar varje månad plus/minus =0 varje gång?
Visst, mat måste vi ha, men det finns massa utgifter som vi kan avstå från för att lägga undan 700kr.
Nej, jag har svårt att förstå att en medelinkomstagare inte har några hundra över varje månad...
Ja, vi prioriterar olika...
då är det tur att man inte har barn då:P