maj2010 skrev 2009-03-27 20:21:14 följande:
Jag vet precis vad du menar! Knaprade piller i 6 år och sen när jag slutade insåg jag att man faktiskt inte behöver vara ett känslomässigt vrak innan varje mens Och att sex inte behöver vara smärtsamt. Och nu känner jag min ägglossning, det har jag inget minne av att jag gjorde innan jag började med piller. När kommer p-piller för män? Aldrig, för de män som har makt över läkemedelsindustrin är smarta nog att inte utveckla sånt!
Man har kommit ganska långt när det gäller p-piller för män. Anledningen till att det inte finns i handeln redan är att det har för många biverkningar = ev risk för acne och viktuppgång. Ingen risk för cancer, blodpropp, humörsvängning eller liknande allvarligare biverkningar alltså.
Med andra ord, vi lär inte få några p-piller för män förrän man lyckas framställa ett som inte har några biverkningar alls = aldrig. Ingen man jag känner skulle någonsin ta en tablett varje dag som fick dem att må så dåligt som en del kvinnor gör av p-piller, bland andra jag själv.
Därför använder jag och min kille kondom. Just nu är vi särbos med 140 mil emellan oss. När vi väl flyttar ihop fortsätter vi antingen med kondom eller också skaffar jag kopparspiral. Min kille vill absolut inte ha fler barn så han har också funderat på att sterilisera sig.