Inlägg från: Heloise |Visa alla inlägg
  • Heloise

Preventivmedel

Jag har honrmonspiral, helt underbart! Har haft den i 9 år snart( eller är inne på andra de håller 5 år) ja det är ju inte skönt att sätta in en spiral men så hemsk är det inte heller går mkt fortare än man tror.
    För mig är det bara fördelar, ingen mens alls, inga problem med hun( fast jag hade itne problem innan spiralen heller) kan inte påstå att den påverkar mitt humör( men kommer inte ihåg hur det var för 9 år sen).
    Levonova spiralen får bara + från mig.

• Heloise

Jag får inte äta p-piller, p-stav el ta p-sprutor( hjärtproblem hos både mamma och pappa samt i båda leden bakåt)Hormonsprialen har ett annat slags hormon.
    Jag var 21 och jag frågade och min gyn sa visst det är ett utmärkt preventivmedel. Ska tillägga att jag inte har ngr barn vilket de brukar vilja. Vill du ha en spiral så ska de hjälpa dig inte svårare än så, hörde en gynekolog prata på radion om hur hon var emot det "godtyckliga" p-piller användandet.Hon menade att ungdomsmottagningen inte informerade tillräckligt väl om de andra alternative som fanns.
    Nu vet jag inte hur det är idag men när jag var 16 så fick man p-piller på ungdomsmottagningen, det var ingen som sa att det fanns andra preventimedel.

• Heloise

samma med hormonspiral säger de, den rubbar inte ägglossningen.
    preventivmedel.nu/preventivmedel/hormonspiral/

MV85 skrev 2009-03-24 23:56:59 följande:
    Är det en kopparspiral så är kan du bli gravid dagen efter du tagit ut den om du har ägglossning..Hormonspiral vet jag inte riktigt...
Svar på tråden Preventivmedel