Inlägg från: maj2010 |Visa alla inlägg
  • maj2010

Preventivmedel

Varför inte kondom? Funkar utmärkt för oss.

• maj2010
    MV85 skrev 2009-03-25 09:12:24 följande:
    Hur länge då? Personligen tycker jag inte det är ett alternativ då det kostar oss i runda slängar 4500:- om året (är man allergisk mot latex så är man) om vi ska ha kondom varje gång vi har sex... Tycker inte det är en rimlig kostnad om det finns alternativ!
    Haha, då ligger ni nog med varann oftare än vi... Men du måste väl ändå ha räknat på dyra kondomer? Vanliga kostar väl ungefär en femma styck... 4500/5 Det blir 900 ligg om året
  • maj2010
    Saltakatten skrev 2009-03-27 10:55:21 följande:
    Precis, jag kom inte ihåg hur min kropp fungerade innan jag började äta p-piller. Så de första månaderna efter jag slutade med pillerna var fulla av överraskningar .
    Jag vet precis vad du menar! Knaprade piller i 6 år och sen när jag slutade insåg jag att man faktiskt inte behöver vara ett känslomässigt vrak innan varje mens Och att sex inte behöver vara smärtsamt. Och nu känner jag min ägglossning, det har jag inget minne av att jag gjorde innan jag började med piller.

När kommer p-piller för män? Aldrig, för de män som har makt över läkemedelsindustrin är smarta nog att inte utveckla sånt!
  • maj2010

Juli 2010 skrev 2009-03-27 20:41:56 följande:

Läste en mycket intressant artikel där det beskrivs att män kommer inte börja äta p-piller av 2 orsaker:* De behöver inte* Ingen kräver det av demDär tror jag det största problemet ligger kring p-piller för män..
    Precis min poäng! Varför skulle män börja mixtra med sina kroppar när de i åratal har sett hur kvinnor påverkas av att käka p-piller? Usch, känner att jag börjar låta lite som en bitterfitta... För vår del funkar det som sagt helt ok med kondom tills vi vill börja försöka tillverka barn

En tanke slår mig: här har man i åratal gjort allt för att inte bli med barn... Tänk om man inte ens kan det?
Svar på tråden Preventivmedel