• Ore

Preventivmedel

Jag har testat p-ring. Tyckte det funkade jättebra. Det var en kompis som tipsade mig, hon var också jättenöjd.

Jag har aldrig haft stora problem med dålig hy, varken med eller utan p-piller eller p-ring. Mina första p-piller (mercilon) gav mig dock mycket migrän. Då fick jag byta till trionetta, vilket gav mig mindre migrän, men mer humörsvängningar. P-ring gav jämnare humör, utan att öka på migränen.

En p-ring utsöndrar ju en väldigt låg hormonnivå jämnt över dygnet, jämfört med om man tar ett piller en gång om dagen. Dyrare än p-piller dock, cirka 270 kr för tre ringar, har jag fått betala. Men 90 kr/månad för obegränsat med sex, det är ett ganska billigt nöje ändå

• Ore

Nina och Rickard skrev 2009-03-25 14:34:54 följande:

Är det nån av er som har provat p-stav?
    Nej, rekommenderades inte eftersom jag haft problem med migrän.

Vet dock flera som varit jättenöjda med p-stav. En kompis hade mens typ två gånger om året med p-stav... Det enda som var litet jobbigt var ju då att man hade totalt noll koll på när detta hände.

Jag kan inte ha p-spruta heller, pga migränen. Vet egentligen inte varför exakt, men min egen teori är väl att om det är så hög hormonhalt att mensen rubbas så påverkas migränen också...
  • Ore
    27juni2009 skrev 2009-03-25 16:19:09 följande:
    ore: vad använder du då? jag har oxå super jobbig migärn nämligen o risken finns att jag inte får ha något horomonellt alls när jag träffar neurologen....
    P-ring, hade jag...
Svar på tråden Preventivmedel