Preventivmedel
Oj jag orkar inte läsa hela tråden, så jag upprepar säkert något. Men jag har p-ring själv och jag är jättenöjd. Jag kan inte ha p-spruta eller p-stav för det är samma innehåll som minipiller och dem fick jag oregelbundna blödningar av. (Hade gärna velat vara en av dem som inte fick någon mens alls men icke sa nicke)
Så p-ringen fungerar alldeles utmärkt för mig, har inte märkt att jag fått sämre hy eller humörssvängningar..det som är bra med den är att den sitter precis där den ska göra nytta och ger jämnt flöde av hormoner hela tiden, med p-piller som jag åt förut går det ju genom munnen och magsäcken och kan skapa problem för de som är känsliga. Sedan måste det tas vid samma tid varje dag vilket kan vara lite stressigt. En p-ring måste du bara komma ihåg 1gång var tredje vecka. Med p-ringen kan du skjuta upp mensen en vecka och du kan plocka ut den i upp till två tim i taget. Det enda negativa för mig är att den är rätt dyr (runt 100kr/ringen) och man inte kan köpa på sig ett lager (de håller bara i ca 3mån). Men mår jag bra så får plånboken ta det. :)