Preventivmedel
Och här är en till som till slut tröttnade på alla hormoner och vad de gör med humör, sexlust och hy. Jag provade också P-ring i ett år men tyckte det kändes bökigt. Innan dess hade jag också fått prova massa olika sorters p-piller pga mina mellanblödningar.
Mina mellanblödningar försvann dock med P-ringen eftersom jag behövde ett jämnt hormonflöde. Men jag gillade inte att den kunde glida ut och då gjorde den ont tyckte jag.
Så nu har jag kopparspiral. Jag har sedan länge övergett barnmorskorna och går nu till en privat gynekolog. Hon är underbar! Proffsig och kunnig och tvekade inte att sätta in spiralen fast inte jag heller fått barn. Tydligen så är det svårare och därför vill barnmorskor generellt sett inte göra det helt enkelt. Det är väl lättare att bara skriva ut en ny p-pillersort...
Jag ville också se hur min kropp fungerar utan en massa tillsatser. Det tog ett bra tag innan allt kom igång så nu är det skönt att känna sin egen kropp. Det gjorde inte så ont att sätta in den, tog ju bara 2 sekunder och så var det över. Nu ska den ut nästa månad och jag hoppas det går lika bra.