Inlägg från: marriage09 |Visa alla inlägg
  • marriage09

resa till Machupichu i Peru?

Jag har rest en hel del i Sydamerika. Nu vet jag inte hur ni är som personer, ifall ni gillar paketresor med allt inkluderat eller ej, men jag skulle starkt rekommendera er att köpa ett reguljärflyg till Peru, sedan flyga direkt till Cusco, vara där i några dagar (supermysig stad och ni måste acklimatisera er iaf) och sedan gå Incaleden om ni vill det eller åka tåg till Machu Pichu. Efersom du säger att det är dyrt antar jag att ni skall gå leden, ifall du köper ett paket på det härifrån Sverige kan jag tänka mig att det är svindyrt. Jag tror vi betaade ca 3000 kr för Incaleden (inkl allt, dock var detta ca 5 år sedan) och då shoppade vi runt på plats i Cusco. Vissa tider på året kan det dock vara slutsålt (de släpper endast in en viss mängd besökare varje dag) så det kan vara bra att köpa leden innan. Gör det isf på Internet, inte från resebyrå i Sverige,

Ett tips ifall ni är i krokarna är att åka till Titikakasjön, oerhört vacker. Åk då till Bolivianska sidan, till Cobacabana, mycket finare, billigare och mer urbefolkning.

Lycka till!

Svar på tråden resa till Machupichu i Peru?