• MilosMamma

Jag går under... =(

Pga oförutsedda stora utgifter (Vi hade visst hela sveriges befolknings otur) så har ALLA våra besparingar blivit 0:-

Vårat bröllopskonto är tomt och jag bara gråter.
    Vårat bröllop är 29 augusti och folk har fixat semestrar och flygbiljetter.
    Vi har inget dyrt bröllop men vi hade pengarna och jag är nu arbetslös, vi bor ganska dyrt (villa) men vi klarar oss precis.

Hur fan ska vi lösa detta, maten, spriten, makens kläder, sonens kläder, ringarna, hår naglar smink, tårta, blommor ja det är en hel del som ska betalas..

Alltså jag känner bara att jag orkar inte mer motgångar nu, jag släpper allt ocg går härifrån.

• Svar på tråden Jag går under... =(
  • MulleNuh

Men ohhh!! Va tråkigt att läsa detta!!!
    Hade inte du tråden för några månader sen om tips för billigt bröllop??

Ja vad ska ni göra.. Kan ni låna av någon kanske??

• Kisseh

Finns inget att säga som kan få pengarna tillbaka men håll ut. Det finns nästan alltid en lösning.

Tänk på att du ska få gifta dig med din kärlek Det är det viktigaste. Tillsammans hittar ni nog ett sätt.

Det är så himla svårt det där med pengar. Nu har vi längre tid på oss men jag vet hur det känns när pengarna tryter. Vet att det inte hjälper men jag tänker på dig.

• didis

Vad tråkigt!!

Hur mycket är det som saknas? Kan ni låna av föräldrar eller få hjälp av dem på annat sätt?

Kan ni mobilisera släkten? Ha knytkalas? Alla tar med egen dricka? *spånar*

Förstår att det känns skittrist just nu!

• MilosMamma

knytis känns ju sådär, då kan vi lika gärna ställa in.
    Vi kommer liksom ha 90 pers där.
    min mamam bidrear med 10 000 spå maten och tårtan blir ju betald, men fortfarande ca 10-15 000 som ska hostas fram på 5 månader och det är svårt när vi för tillfället bara kan spara 500:-/mån.

didis skrev 2009-03-25 21:01:23 följande:
    Vad tråkigt!! Hur mycket är det som saknas? Kan ni låna av föräldrar eller få hjälp av dem på annat sätt?Kan ni mobilisera släkten? Ha knytkalas? Alla tar med egen dricka? *spånar*Förstår att det känns skittrist just nu!
  • paulaner

Usch då, så tråkigt. Förstår att det känns både tråkigt och jobbigt! Man håll ut och ge inte upp!!! Kärleken har ni ju kvar, och den är ändå viktigast.

Kan ni förklara läget och ta ut en lite kuvertavgift?
    Kan ni önska er olika saker till bröllopet i stället för presenter? Främst då kanske av släkten?
    Ni kan ordan ett gigantiskt knytkalas som buffé - och då gäller det både mat och dryck.

Eftersom det är sommar så kan ni hitta blommor och dekoration utomhus.

Du kanske kan låna lite grejer. Du kan få låna min fina tiara efter att jag haft den om du vill

• september2009bröllop

du känenr ingen som kan fixa ditt hår, sminka dig.. om ni har ett stort hus kanske ni har en fin trädgård du kan plocka ihop buketten ifrån.. nu vet jag att dessa inte är de största posterna men många bäckar små..

• andbeyond

Eller kanske sälja saker som man har i olika vrår på blocket? Även om man inte får det sakerna är värda kanske det kan vara "värt" det ändå?

Kanske önska sig tidiga bröllopspresenter i pengar som gör att ni kan bunkra upp lite redan nu?

• paulaner

Jag vet!! Anmäl er till "mitt bröllop i era händer" (om det går). Då får de en härlig utmaning!!
    Förklara läget för dem. Det kan dessutom bli en bra och intressant TV-program - hur man håller kostnaderna nere till max.

• MammaMiaa

Nej men va säger du. Men det kommer att ordna sig.

Ni kanske kan lägga era banklån. Om ni har några. Vi byte bank i januari. Vår månadskostnad är ca 2000:- billigare.

Men hår & smink skulle du kunna göra själv på så vis spara lite pengar.

Baka tårtan själv.

Det finns ringar från 1000.- och uppåt

Jag hoppas att du inte tar illa upp utav tipsen.

Jag håller tummarna att allt kommer att lösa sig till de bästa för er familj.

• passionsblomman

Någon sorts extrajobb...typ ett vad osom helst men som ändå kan ge någon extra tusenlapp! Du är florist va? Ingen som behöver lite helghjälp? Någon annan butikstjänst? Jobba extra vissa nätter som tidningsbud...*spånar vilt nu* det är exempel på extrajobb som tagits till när det krisat i min familj eller närfamilj.

Det måste kunna finnas iallafall timmar att plocka nu framåt sommaren.

jag håller alla tummar!

Svar på tråden Jag går under... =(